תהליך שיווק של חברות באמצעות רשת האינטרנט, מתחיל כמובן בהקמתו של אתר. על פי דרישות הלקוח, ובהתאמה לצרכים השונים של כל לקוח, נתפר אתר אשר ייצג את בית העסק ברשת האינטרנט, בין אם עבור הלקוחות הקיימים כאמצעי להחלפת מידע ושיתוף אינפורמציה, ובין אם כאמצעי לאיתור לקוחות פוטנציאליים ברחבי הארץ והעולם. יחד עם זאת, בהקמת אתר האינטרנט עבור בית העסק, לא תמה העבודה, אלא למעשה, עבודת השיווק מתחילה.
לאחר ביצוע הקמת האתר וטעינתו אל שרת אינטרנט, יש צורך בביצוע תהליך של קידום אתרים, אשר מטרתו העיקרית היא להעלות את האתר אל ראש רשימת התוצאות של מנועי החיפוש המובילים ברשת, ובכך למעשה להגדיל את נפח התעבורה באתר, על ידי לקוחות פוטנציאליים, כאשר כמובן המטרה העליונה, היא הגדלת יריעת הלקוחות, והעלאת המחזור השנתי. בכדי לבצע קידום אתרים, וכחלק מתהליך של שיווק באינטרנט, מומלץ לפנות אל חברה מקצועית המתמחה בנושא קידום אתרים ברשת ובנושא פרסום בגוגל.
כיצד מתבצע קידום אתרים
ובכן, למדנו כי בכדי להתחיל תהליך של שיווק באינטרנט יש צורך בהקמת אתר מכובד, אשר ייצג את החברה בפני לקוחות פוטנציאלים ברשת. כמו כן, למדנו כי בכדי להפיץ את האתר ברשת ולמשוך מבקרים ולקוחות פוטנציאליים לאתר, יש צורך בביצוע קידום לאתר בכדי שיקודם אל ראש רשימת התוצאות במנועי החיפוש המובילים. כידוע כיום, מנוע החיפוש המוביל ברשת הוא מנוע החיפוש גוגל, על כן חברות קידום המציעות שרותי קידום לאתרים, מציעות את שרותיהם תוך הכוונה בנושא פרסום בגוגל.
קידום של אתרים הוא נושא מסועף ומורכב, הדורש מיומנות ומקצועיות החל בתהליך בניית האתר והקמתו, אל הטמעת התכנים הנכונים באתר ובאופן הנכון, וכלה בשימוש בכלים שונים המשמשים את המקדמים בכדי לבצע אנליזות על התעבורה באתר לצורך ייעול האתר מבחינת תכניו ומבנהו. יחד עם זאת, ניתן לסווג את תהליך הקידום לשתי דרכים עיקריות, הקידום האורגני, מול הקידום הממומן.
שיווק באינטרנט – פרסום בגוגל על ידי החלפת קישורים
ובכן, אחת הדרכים כאמור, לבצע שיווק באינטרנט של אתר על ידי חברת קידום מקצועית, היא הקידום האורגני. קידום אורגני מצביע על העובדה כי לא שולם כסף למנוע החיפוש בכדי לקדם את האתר אל ראש רשימת התוצאות. למעשה, לא ניתן לכאורה לשלם למנוע החיפוש גוגל בכדי לקדם את האתר אל ראש רשימת התוצאות, אלא בחלקה של רשימת התוצאות המכונה "קישורים ממומנים". בכדי לקדם את האתר אל ראש רשימת התוצאות ברשימת התוצאות הנפוצה, יש צורך בביצוע קידום עצמאי, דהיינו, קידום אורגני.
ישנן שתי דרכים מובילות לבצע קידום אורגני, כאשר הראשונה אותה נכיר היא שיטת החלפת קישורים. שיטה זו קובעת בכלליות כי ככל שירבו קישורים מאתרים איכותיים, הקרובים בתחומם, שיפנו אל האתר דרך מילות מפתח מסוימות, כך יעלה האתר אל ראשה של רשימת התוצאות. בכדי להשיג קישורים אל האתר, ניתן לפנות אל אתרים העוסקים בתחומים דומים בכדי לבצע עימם החלפת קישורים. החלפת קישורים אינה הדרך היחידה להשיג קישורים לאתר האינטרנט המקודם, וישנם דרכים נוספות להשיג קישורים אלו, וזו היא למעשה חלק מעבודתו של מקדם אתרים מקצועי.