קידום אתרים במנועי חיפוש הוא תחום אשר כל בעל אתר שומע רבות, במיוחד בשנים האחרונות שבהן הייתה פריחה מסחרית וטכנולוגית אדירה בתחום. החשיבות והמשמעות של קידום אתרים במנועי חיפוש – מה שבפועל אומר בגוגל שהוא מנוע החיפוש החשוב והרלבנטי ביותר – נובעת עקב היקף האתרים העצום ברשת, תחרות שרק הולכת ומתחזקת והצורך לתת לגולשים מענה מהיר ומדויק למה שהם צריכים ומחפשים. לצד פעילות קידום, שמהותה הצגת האתר המקודם במיקום גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, יש גם טכניקות חשובות של פרסום בגוגל וברשת התוכן שלה, פעילות מדיה חברתית ושאר היבטים ליצירת נוכחות אינטרנטית מוצלחת.
פעילות קידום אתרים מוצלחת מצריכה מכלול של היבטים ושימת דגש במקומות הנכונים, כמו כן זהו תחום המשתנה באופן תדיר ודינמי מאוד (ראו נושא החלפת הקישורים ועדכוני פנדה + פינגווין לאלגוריתם של גוגל) – מה שמחייב מקצועיות ולהיות כל הזמן עם האצבע על הדופק בקשר לשינויים בתעשייה וברשת בכלל.
קידום אתרים – מטרה ומהות
בפשטות, כל פעילות פרסום בגוגל או קידום אתרים בגוגל, מטרתה הסופית היא הבאת תנועת גולשים לאתר – כאשר על תנועה זו להיות רלבנטית וממוקדת לפעילות האתר, גולשים שצריכים את מה שיש לאתר המקודם להציע! הדרך להגיע לכך מורכבת וסבוכה מאוד. אלגוריתם החיפוש של גוגל מורכב ממגוון אדיר של פרמטרים אותם המנוע בודק לגבי אתר ומשווה ליתר הרשת, שליטה בתחום וניהול דינמי של פעילות קידום אתרים מאפשרת לשפר את האתר כך שגוגל "יאהב" אותו יותר ויעניק לו דירוג גבוה יותר – מה שיוביל בתורו להצגת האתר במיקום גבוה יותר בהתאם למונחי חיפוש ספציפיים שאותם בוחרים מראש ופועלים על בסיסם.
קידום אורגני הוא תהליך מורכב שעשוי לקחת זמן, כאשר חשוב להתמקד במונחי חיפוש ספציפיים ורלבנטיים כמה שיותר. התוצאה חייבת להיות מיקום בעמוד התוצאות הראשון וכמובן כמה שיותר גבוה בו.
פרסום בגוגל – אמצעי נוסף לנוכחות אינטרנטית מוצלחת
דרך אחרת להגיע לעמוד הראשון של גוגל וליצור נוכחות אינטרנטית יעילה ומוצלחת עבור אתר מקודם היא פרסום בגוגל. הצבת מודעות טקסט לש פרסום בגוגל (בעמוד החיפוש עצמו) מאפשרת במודל של הצעות מחיר לכל קליק לפי מונחי חיפוש שונים להגיע לעמוד הראשון ולמשוך גולשים לאתר. כמו כן, פרסום בגוגל מציע את רשת התוכן שמאפשרת להציב מודעות פרסומות מכל הסוגים במגוון אדיר של אתרים. ניתן ליישם טכניקות של קידום אתרים לצד פרסום בגוגל או לדבוק במסלול אחד בכל פעם.
החלפת קישורים – חשיבות ומשמעות
החלפת קישורים תמיד הייתה היבט חשוב של קידום אתרים. הכוונה היא אל החלפת קישורים עם אתרים אחרים כך שיכווינו אל האתר המקודם (ולהיפך) כל שגוגל יעלה את הדירוג של האתר. החלפת קישורים יצרה בגוגל "תחושה" שהאתר רלבנטי ופופולארי כי אתרים אחרים מכווינים אליו. כיום ברור כי החלפת קישורים לכשעצמה אינה מספיקה וכי חשובה מאוד איכות הקישור ואופי השגתו. כמו כן, החשיבות של החלפת קישורים רגילה פוחתת ולעומתה עולים קישורים (לא החלפת קישורים קלאסית) המגיעים ממדיה חברתית כמו פייסבוק.
*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי