ללמוד צילום. לפתוח את הראש.

באחר

עבור חובבי הצילום, סדנת צילום היא כלי מרכזי לשיפור יכולות הצילום והעמקת הידע התיאורטי. עבורם סדנת צילום היא כלל לא שאלה, אלא צעד ברור בדרך להפיכתם לצלמים טובים יותר.

אבל רבים לא מודעים לכך כי סדנת צילום היא דרך מעולה לפיתוח מיומנויות יצירתיות ולביטוי קשת רחבה של תחושות ורגשות.

ללמוד צילום שקולה ללמידת שפה חדשה. בשפה הזאת יש פחות אותיות ומילים, אך יש בה קשת שלמה של כלים חדשים ומרגשים שבאמצעותם כל אחד יכול לבטא את עצמו. אז לא, לא חייבים להיות בעלי מצלמות אולטרה חדשניות או חובבים אדוקים. ללמוד צילום היא אפשרות המזמינה את כולם לטעום מהחוויה ולקבל כלים לכל החיים.

כיום, בכיסו של כל אדם שני טלפון בעל מצלמה ורבים מהם הם בעלי טלפונים חכמים עם מצלמות איכותיות. העובדות הללו אומרות למעשה לרבים מאיתנו יכולת יומיומית לתעד את המציאות הקרובה אלינו. גם תהליכי מזעור המצלמות הוביל לכך שרבים מאיתנו יכולים ליהנות מאיכות צילום גבוהה ויכולות משופרות במצלמות כיס. העובדות הן כי רבים מאיתנו מצלמים היום הרבה יותר ובאמצעות אמצעי צילום מגוונים. ולכן, סדנת צילום למעשה מספקת מענה מושלם לכל אחד מאיתנו אשר מצלם באופן ספונטני. מבינה תוכנית סדנאות צילום מלמדות את נושא האור, ייצוג האובייקט, קומפוזיצייה יצירת דרמה ואפקט בגבולות הפריים, עומק השדה וחשיבות הזווית והמיקום ממנה מצולמת התמונה. ללמוד צילום הוא תהליך חשוב, אבל עם קצת אימון החלטות הצילומיות יבואו לכם באופן טבעי והשיפור בתמונות ובהבעות.

קל להמחיש את הערך הגדול של סדנת צילום בכל צילומי האנשים היקרים לכם. צילומים בעבודה, צילומים בטיול, צילום תוך שוטטות ברחוב של סלוגן גרפיטי על הקיר, צילום היומולדת של הילד בגן ועוד. עכשיו ענו באופן כן ואמיתי, בכמה צילומים האנשים חשוכים, חלק מגופם מחוץ לגבולות הפריים, הפריים עקום והזווית לא מחמיאה. באפן אחר, הביטו בצילומים של בוגרי סדנת צילום ותוכלו להבין כי ללמוד צילום היא הדרך הפשוטה ביותר להוציא מהאנשים סביבכם הרבה יותר רגשות.

ללמוד צילום, כמו לימודי קופירייטינג, עיצוב או כל נושא יצירתי אחר, יש השפעה על תחומים רבים. לימודי קופירייטינג, או כתיבה שיווקית חושפים את הלומד לטקסטים בספרים, רעיונות גרפיים בשלטי רחוב וחשיבה יצירתית רב תחומית. באותו אופן ללמוד צילום היא דרך להביט על העולם בעיניים רעננות ובוחנות.

כדי ללמוד צילום לא דרוש ניסיון קודם או מצלמות יקרות ערך. כל שדרוש היא רצון לביטוי אומנותי ורצון להשקיע זמן ומחשבה בעשייה יצירתית. כל השאר, יבואו באופן טבעי ונכון לכל אדם.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי