איש עסקים עם מחשב נייד

הסכם גירושין בהסכמה – על מה מדובר?

בחוק ומשפט

 

תהליך התרת הנישואין המוכר גם כתהליך קבלת גט הינו תהליך לא פשוט שגובה פעמים רבות מחיר נפשי וכלכלי יקר. נכון להיום יש שתי אפשרויות בכל הקשור אל היישום של תהליך הגירושין. הראשון הוא הליך הגירושין הקלאסי שמחייב לעיתים ניהול של הליכים משפטיים ארוכים ומייגעים. האפשרות השנייה היא גירושין באמצעות הסכם מוגדר מראש בין שני הצדדים, או במילים אחרות 'גירושין בהסכמה'. בשנים האחרונות הסכם הגירושין בהסכמה הופך להיות מצרך נדרש וזאת משום שהוא מצליח לפשט את תהליך הגירושין ולהפוך אותו לפשוט, קל וזול יותר. מעוניינים לדעת עוד? התחילו לקרוא!

 

הסכם גירושין בהסכמה הוא הסכם שנערך בין שני בני הזוג שמעוניינים להיפרד. המטרה של הסכם זה היא להסדיר את כל הקשור אל הגירושין ונספחיו. הסכם זה יכלול את אופן ביצוע הליך הגירושין, כל הקשור אל המזונות, חלוקת הרכוש המשותף וענייני המשמורת על הילדים. הסכם זה נקרא בשם זה משום שהוא נעשה בהסכמה  של בני הזוג. ההסכם יכול להיחתם על ידי בני הזוג בלבד או על ידי מגשר וזאת לאחר משא ומתן שנעשה על ידי עורך דין לענייני משפחה או באמצעות עו"ד משותף ששני בני הזוג שוכרים לכך וזאת על מנת להימנע מאי הבנות משפטיות.

 

הסכם גירושין מוסכם – מה הוא כולל?

כל דבר בו הזוג מעוניין. ניתן להחליט על הסכם מוסכם בו ייכלל היבט אחד בלבד או מספר היבטים. פנייה אל עורך דין לענייני משפחה שעוסק בתחום ההסכמי גירושין בהסכמה תוליד המלצה לכלול את ההיבטים הבאים בהסכם: סעיף גילוי נאות בו בני הזוג יתחייבו שהצהרותיהם והסכמותיהם לגבי רכוש ועובדות בהסכם זה הם אמת לאמיתה. אופן ביצוע תהליך הגירושין, סעיף בו בני הזוג מסכימים לחלוקת הרכוש המשותף. קביעת הסכמות בכל הקשור אל דמי המזונות שישולמו. הסכמה מוקדמת בכל הנוגע אל משמורת הילדים וסעיף הוצאות שונות שיכלול את הוצאות שונות הקשורות אל הילדים וזאת בנוסף למשמורת ולמזונות (הוצאות בית ספר, אורתודנט, אופטיקה ועוד).

 

חשוב לקחת בחשבון שלמרות שמדובר על הסכם שנעשה בהסכמה, הוא חייב בתוקף של ערכאה משפטית. אם מדובר על ענייני משמורת על הילדים, מזונות ורכוש ניתן לאשר אותו אל מול בית המשפט לענייני משפחה, אך אם הסכם זה כולל גם את אופן הגירושין, יש לאשר אותו אל מול בית הדין הרבני, שכן בישראל רק בית הדין הרבני אחראי על הגירושין. דבר חשוב נוסף אותו יש לדעת אודות הסכם גירושין בהסכמה הוא שיש אפשרות לבטל אותו באם הזוג חוזר בו וזאת על ידי בקשת ביטולו של ההסכם.