איש עסקים עם מחשב נייד

במשפט

אזרחות ספרדית, אזרחות פורטוגלית (8)

הדרך היעילה להשגת דרכון אירופאי

מתכננים ללמוד, לעבוד או לחיות באחת ממדינות האיחוד האירופי? רוצים ליהנות מכל היתרונות הנלווים להחזקת דרכון אירופאי? משתייכים לצאצאי מגורשי ספרד או פורטוגל? זה הזמן לדעת הכול על הדרך היעילה להשגת דרכון אירופאי.

היתרונות הנלווים להחזקת דרכון אירופאי

ישראלים המחזיקים בדרכון אירופאי יכולים ליהנות ממגוון רחב של יתרונות הנלווים להחזקתו. כיום, אחת מהדרכים היעילות ביותר להחזקת דרכון אירופאי היא באמצעות קבלת אזרחות ספרדית ו/או קבלת אזרחות פורטוגלית המוענקות לישראלים הנמנים על צאצאי מגורשים ספרד או פורטוגל. בין יתר היתרונות הנלווים להחזקת הדרכון האירופאי תוכלו למצוא: אפשרות לניידות חופשית בכל אחת ממדינות האיחוד, אפשרות להעתקת מקום המגורים ממדינת איחוד אחת לאחרת וכל זאת ללא צורך בקבלת אישורים מיוחדים לצורך כך, אפשרות ללימודים או עבודה בכל אחת ממדינות האיחוד, קבלת הטבות ומענקים כספיים המוענקים לסטודנטים ועוד.

בשנים האחרונות, ממשלות ספרד ופורטוגל, תיקנו סעיפים שונים בחוקי האזרחות והדבר מאפשר ליותר ויותר ישראלים בעלי זיקה וקשר משפחתי לצאצאי מגורשי ספרד ו/או פורטוגל לממש את זכאותם לקבלת אזרחות. בספרד, הליך הזכאות לקבלת אזרחות כולל העמדת מסמכים המעידים על קשר ישיר לצאצאי מגורשי ספרד, עמידה במבחן ידע ושפה וקיום פגישה עם נוטריון בספרד לצורך השלמת הליך קבלת האזרחות. בפורטוגל, הליך הזכאות הינו פשוט וקצר יותר והוא כולל קבלת אישור מטעם הקהילה היהודית בפורטו או ליסבון לכך שמגישי הבקשה נמנים על צאצאי מגורשי פורטוגל. בשני המקרים גם יחד, תיקוני חוק האזרחות מאפשרים למגישי הבקשה והזכאים לאזרחות להמשיך ולהחזיק באזרחותם הישראלית במקביל לאזרחותם הספרדית ואו הפורטוגלית.

את הליכי מימוש הזכאות לקבלת אזרחות ספרדית או קבלת אזרחות פורטוגלית מומלץ לנהל באמצעות עורך דין המתמחה בנושא המסייע ומייעץ למועמדים לקבלת האזרחות לאורך כל שלבי ההליך. כיום, הליך מימוש הזכאות מתנהל באופן מקוון באמצעות רשת האינטרנט, כאשר השלב הראשון להליך כולל העברת מסמכים המעידים על הקשר הישיר של מגיש הבקשה לצאצאי מגורשי ספרד/פורטוגל. היוועצות מוקדמת עם עורך דין העוסק ומתמחה בתחום, תאפשר גם לכם לבחון את סיכוייכם לקבלת האזרחות המיוחלת ולדעת יותר על מורכבות ההליך והתנאים הנדרשים לצורך קבלת האזרחות. במידה וגם אתם משתייכים למשפחות יוצאי ספרד או פורטוגל ובמידה וגם אתם מעוניינים לעבוד, ללמוד או לחיות באחת ממדינות האיחוד האירופי, זה הזמן להיוועץ עם עו"ד המתמחה בליווי הליכי קבלת אזרחות זרה ובכך להגדיל את סיכוייכם לקבלת האזרחות.