למה צריך בכלל בדק בית?

בעיצוב הבית

מי שמחפש בית לקניה יודע כמה כאב ראש זה עלול להיות ולא משנה אם מחפשים בית חדש או בית שכבר קיים וגרים בו אנשים. בבית חדש שקונים מקבלן הסיכוי שיהיו בעיות לאחר הבנייה הם יותר נמוכים, אם כי קיימים, ובית שכבר קיים טומן בחובו לא מעט בעיות. כבר קרו לא מעט מקרים שאנשים ראו בית למכירה וראו אותו יפה וצבוע מבפנים, וכשקצת קילפו את הקירות גילו רטיבות ובעיות אינסטלציה רבות. אם אתם בדרך לקנות בית קיים אתם חייבים חברת בדק בית שתוודא שהבית במצב תקין ואתם לא קונים בית עם בעיות משמעותיות והולכים ליפול.

מה בודקים בבדיקה כזו?

בדק בית מתחלק לכמה חלקם. ראשית, יש את הבית עצמו ואת המצב שלו, מה שאומר אינסטלציה, צנרת וכל מה שמסביב, ואת זה חייבים לבדוק טוב בשביל שלא יתלו אחר כך בעיות משמעותיות שלא ידענו עליהן. שנית, צריך לבדוק אם לבית יש את כל האישורים, אין חריגות בנייה, וכמובן שאין עליו שום עיקולים וכדומה. והדבר הנוסף הוא הסביבה של הבית, מי הם השכנים, איך השכונה, האם יש איזה שהוא גורם בעייתי שאנו צריכים לדעת עליו כמו עבריין מפורסם שגר שם וכדומה… את כל אלו צריך לדעת לפני שקונים בית ולפני שמשלמים על אחד כזה.

מה חשוב בחברה

כשאתם מחפשים חברה שעושה בדק בית, יש כמה דברים שאתם צריכים לברר עליה. קודם כל האם היא חברה שרשומה כחוק והאם היא מורשית, שנית מי הם אלו שמנהלים את החברה והאם יש להם את הניסיון בתחום, שלישית האם לחברה יש ניסיון עם בתים קודמים שהיא בדקה או שאתם אחד הלקוחות הראשנים שלה, ורביעית, מה החברה מבטיחה לכם? מ יקרה אם היא תפספס ליקוי משמעותי או כל בעיה משמעותית אחרת? האם היא תפצה אתכם על כך או שלא? את כל הדברים הללו חשוב לבדוק לפני שמזמינים חברה ספציפית.

בסופו של דבר אתם רוצים להיכנס לבית במצב טוב, ואתם צריכים לעשות את הכול בשביל שזה יקרה.