פתיחת סתימות – כל מה שחשוב לדעת

בעיצוב הבית

כל אחד מאיתנו היה מעורב במצב לא נעים של סתימה בשירותים של מקום העבודה, הלימודים, בית הקפה או הבית שלו. במקרים אלו הנטייה הטבעית היא לקרוא לאינסטלטור על מנת שיפתור את הבעיה כמה שיותר מהר. האמנם?

 

פועלים אינסטינקטיבית

אי אפשר להתעלם מהעובדה שרוב האנשים פועלים בצורה אינסטינקטיבית וזאת משום הרגל או משום פחדים. אותו רוב האנשים שנתקל במצב בו יש להם סתימה בשירותים, באמבטיה או בכיור של המטבח או האמבטיה, מקליד את צמד המילים פתיחת סתימות או אינסטלטור, במנוע החיפוש של גוגל (בדרך כלל) ומטלפן אל איש המקצוע הראשון שנקרה בדרכו. האמנם זוהי הדרך הנכונה בה יש לפעול? אנחנו טוענים שלא. בדיוק כפי שלא כל אדם שמשתעל מיידית מתקשר אל הרופא שלו אלא ממתין כמה ימים על מנת שהשיעול יעבור ובימים אלו הוא שותה תה חם על מנת לנסות ולפתור את הבעיה בעצמו, כך גם במקרה של סתימה בכיור או בשירותים, בפעם הראשונה (אם מדובר על בעיה רצינית מאוד או בעיה חוזרת, אינסטלטור הוא אכן הכתובת הראשונה אליה יש לפנות).

 

פעולות ביתיות לשחרור הסתימה

יש לזכור שרוב הסתימות נוצרות כתוצאה משיער שסתם את הכיור, מגבונים שנשאבו באסלה וכל מיני חומרים שלא מתפוררים עם המים. כאן, ההמלצה היא תמיד לנסות ולפתור את הבעיה באמצעות פומפה ביתית (תמיד יש לוודא שהאזור בו מפעילים את הפומפה מוצף). אפשרויות ביתיות נוספות לפתרון הבעיה הן קניית משחולת באחת מהחנויות לכלי בניין. כאן כל שצריך לעשות הוא להכניס את המשחולת לצינור, להתחיל לסובב והקפיץ לאט לאט חודר פנימה לצינור. כאשר הקפיץ מגיע לסתימה הוא ממשיך להבריג את עצמו ואז מושכים את הקפיץ החוצה והוא יוצא עם כל הלכלוך שגרם לסתימה. יש גם אפשרות לקנות חומרים מיוחדים שנועדו להמיס סתימות בחנות לכלי בניין או להשתמש בסודה קאוסטית, העוזרת פעמים רבות לשחרר את הסתימה וזאת על ידי המסת הלכלוך.

 

לא עזר? קוראים למומחים

אם הפעולות הביתיות לא עזרו או שמדובר על בעיה שחוזרת על עצמה יש לקרוא למומחים בתחום פתיחת סתימות. אם האינסטלטור אותו הזמנתם אומר לכם כי הוא אינו יכול לעזור לכם כי הסתימה היא בקוטר רחב ותצטרכו לשכור את שירותיה של חברה שמספקת שירותי פתיחת סתימה באמצעות ציוד מיוחד, יש לבחור בחברה חוקית שמעסיקה בצוות מקצועי ובעל ניסיון וציוד משוכלל לביצוע העבודה בצורה הטובה ביותר.