האם הפינוק שווה את ההשקעה?

בעיצוב הבית

 אחת מהשיטות הנפוצות ביותר בשנים האחרונות למטרות חימום הבית או המשרד במהלך חודשי החורף היא באמצעות התקנת מערכת חימום תת רצפתי. יצאנו לבדוק כיצד פועלת המערכת והאם היא באמת שווה את ההשקעה הכספית הנלווית אליה?

חימום תת רצפתי- מה זה בכלל?

 מערכות חימום תת רצפתיות הן מערכות חימום הפועלות באמצעות חימום צינורות מים המותקנות מתחת לרצפת הבית או המשרד. צינורות המים מגיעות לטמפרטורה מסוימת עם הפעלת המערכת, ותוך מספר דקות לאחר חימומם הם עוברים דרך צינורות הברזל המותקנות מתחת לריצוף. פעולה זו מדמה את פעולת הרדיאטור הידוע לכולנו, כאשר כל שטח הריצוץ המחום הוא למעשה מעין "רדיאטור" מרכזי אחד וגדול המותקן מתחת לרצפות הבית.

מערכות חימום תת רצפתיות- האם הן אפקטיביות?

 מערכות חימום תת רצפתיות נחשבות לאחת משיטות החימום הנפוצות ביותר במהלך השנים האחרונות, וזאת הודות לאפקטיביות המערכת וחימום הבית תוך מספר דקות. בניגוד למערכות חימום אחרות, מערכת חימום תת רצפתי מעניקה לכם חימום בטמפרטורה הנכונה והמדויקת בכל שטח הבית, וזאת בהתאם לגודל המערכת המותקנת במקום. כידוע, חימום באמצעות תנורי חימום או רדיאטורים הינו חימום נקודתי המתרחש באזור הסמוך למקום הפעלתן. במקביל, חימום באמצעות מערכות מיזוג ומזגנים הינו חימום הגורם לייבוש החדר והופעת לחות, דבר שלא מתרחש במערכות החימום התת רצפתיות.

חימום במערכות תת רצפתיות- האם הפינוק באמת שווה את ההשקעה?

 ההשקעה הראשונית בהקמתן של מערכות חימום תת רצפתי, היה השקעה כספית לא מבוטלת, וזאת בשל היקף עבודות התשתית הנדרשות לצורך הצבת המערכת ורכישת המערכת עצמה. יחד עם זאת, החימום באמצעות מערכות תת רצפתיות נחשב למקור אנרגיה חסכוני בהשוואה למקורות אנרגיה אחרים המשמשים לצרכי חימום, לרבות, גז, סולר וחשמל. על פי נתונים שונים המתפרסמים מעת לעת עולה כי עלות החימום העונתי של מערכות החימום התת רצפתיות הן רבע מעלות החימום העונתי של הבית או המשרד באמצעות מוצרי חימום הפועלים על מקורות אנרגיה כגון חשמל או סולר וכמחצית מעלות החימום העונתי באמצעות גז.

החיסכון המצטבר לטווח הארוך הופך את החימום התת רצפתי לאחד מחלופות החימום הרלוונטיות ביותר עבור כל אחד ואחת מכם המעוניין לחמם את כל שטח ביתו (או מרביתו) בדרך המהירה והנעימה ביותר.