פרקטים כפתרון ריצוף נהדר לכל בית

בעיצוב הבית

יותר ויותר מעצבים ואדריכלים בוחרים לשלב בבתי לקוחותיהם את הפרקטים, כפתרון ריצוף מוביל. בעוד שבעבר אפשר היה למצוא את הפרקטים בעיקר בבתים בארצות קרות, כמו ארצות אירופה השונות, הרי שלאחרונה הם חלק בלתי נפרד מבתים רבים בארץ ותופסים תאוצה יותר ויותר. הפרקטים מציעים מראה מיוחד, אווירה שונה בבית, ובעיקר מהווים אלמנט דקורטיבי לכל דבר, מעבר לפתרון ריצוף מצוין. אפשר למצוא כמה סוגים שונים של פרקטים: פרקט מעץ טבעי ופרקט למינציה. מה ההבדלים ביניהם ומה מאפיין כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.          

מאפייניו של הפרקט הטבעי

מבין סוגי הפרקטים המוצעים כיום, פרקט עץ טבעי נחשב למוביל ביותר. פרקט זה, וכפי שניתן להסיק משמו, עשוי מעץ טבעי לחלוטין, עובדה המשווה לו מראה בלתי רגיל. את הפרקט מהעץ הטבעי אפשר למצוא בגוונים שונים ומסוגי עץ שונים. ישנו פרקט מעץ איפאה, פרקט מעץ אורן ועוד. פרקט עץ טבעי יכול להיות גם כזה, העשוי מכמה שכבות. הפרקט הטבעי יכול להיות כזה המורכב מכמה שכבות שונות של עצים, כששכבתו העליונה תהיה בדרך כלל מעץ מלא, כמו עץ דובדבן או עץ אורן. אפשרות אחרת היא הפרקט הגושני, שהינו גם כן כזה העשוי מעץ טבעי לחלוטין, עץ שאיננו מעובד. פרקט כזה יכול להיות מעץ אורן, הנחשב לפופולארי ביותר כיום או מעץ הבוק או הדובדבן. פרקט מסוג זה הוא פרקט ברמה גבוהה ומחירו בהתאם. הוא נחשב ליקר, באופן יחסי, ולמיוחד מאד. כדי לשמור על מראהו יש להקפיד על תחזוקה נכונה ושימוש בחומרי ניקוי מתאימים. הוא מגיע במידות שונות, ובהתאם לצורך. אפשר להתקין אותו בכל אחד מחדרי הבית והוא יוצר מראה מיוחד מאד בבית.

מאפייניו של הפרקט המלאכותי

הפרקט העשוי מעץ מלאכותי, פרקט למינציה, מהווה פתרון מצוין למי שרוצה ליהנות מצד אחד ממראהו הנהדר של ריצוף הפרקט, אך כל זאת מבלי שיצטרך להוציא על כך סכומי כסף גבוהים. פרקט כזה מיוצר באופן תעשייתי וכולל שימוש בלוחות הכוללים סיבים דחוסים מאד. מדובר בפרקט עמיד וחזק, פרקט יציב מאד שאפשר להתקין אותו בכל אחד מחדרי הבית. מכיוון שהוא מיוצר באופן תעשייתי הוא מוצע בטווח רחב מאד של צבעים וגוונים ואפילו עם הדפסים שונים וגם ציפויים. פרקט למינציה מותאם באופן ישיר אל המקום עצמו שבו הוא מותקן ליצירת מראה שלם והרמוני. הוא מוצע על ידי חברות המתמחות בכך, העומדות לרשותם של לקוחותיהן ומסייעות להם בבחירתו של הפרקט המתאים.