חימום תת רצפתי- זמן איכות בבית

בעיצוב הבית

כאשר אנחנו מדברים על בית החלומות ישנם כמה דברים שאנו לוקחים כמובן מאליו, בלי להזכיר אותם כלל. כך, למשל, לא נתעכב על כך שהבית הנכון עבורנו יהיה מואר ושהטמפרטורה בו תהיה נעימה ונוחה. אך כאשר אנחנו משפצים או בונים בית אנחנו מגלים לפתע שהדברים המובנים מאליהם הללו נפרטים לשלל החלטות ובחירות שצריך לעשות כדי שהבית יהיה מעוצב, נעים, נוח ומזמין. כדי ליצור את בית החלומות שאותו ניתן לתאר במילים הפשוטות לכאורה הללו צריך לעשות בחירות חכמות ונכונות.

כאשר אנחנו דנים בטמפרטורה שבתוך הבית ברור שבמדינה חמה כמו ישראל ככל הנראה נתקין מזגן. למערכת זו יתרונות משלה, אך החיסרון העיקרי שלה הוא כאשר משתמשים בה לצורך חימום בחורף: החום שפולט המזגן מייבש את האוויר, מערבל את האבק ואינו נעים כלל. מאידך, אם תבחרו במערכת הסקות מכל סוג תאלצו לשלב גופים אשר יכבידו על העיצוב בכל חדר וחדר. אין פלא שיותר ויותר אנשים פונים לפתרון של חימום תת רצפתי.

החימום הנכון ביותר

אכן, אין די בכך שהבית מעוצב ונעים. ריצוף הפרקט היפה, החלונות המוארים והרהיטים היפים שרכשתם – כל אלו לא יספיקו כאשר האקלים בבית אינו נוח במהלך החורף. אפילו באזורים החמים ביותר בארץ ישנם ימים קרים, ודווקא אלו הם הימים שבהם אנו מעוניינים להפוך את הבית למקום מפלט חם ומרגיע, שבו אנחנו נחים מכל טרדות היומיום. חימום תת רצפתי מעניק חימום נעים ואחיד ברחבי הבית כולו, אך ניתן להפעילו בנפרד בחדרים שונים לצורך חיסכון ויעילות. מדובר במערכות מתקדמות וחכמות במיוחד, אשר מסוגלות להתריע על תקלות והן בטיחותיות במיוחד. בנוסף, אין צורך לחשוש מנזילות שמאפיינות רבות ממערכות ההסקה, מכיוון שחימום תת רצפתי יכול להתבסס על חשמל.

חימום תת רצפתי הוא יעיל במיוחד מכיוון שהחום עולה מן הרצפה כלפי מעלה באופן טבעי. הטמפרטורה חמה יותר בסמוך לרצפה, כלומר כאשר אנשים שוכבים ונחים. זהו יתרון משמעותי בבתים עם ילדים רכים או אנשים קשישים. אך מעבר לכך – כל אדם שהניח את רגלו על רצפה חמה ונעימה עם קומו מהמיטה או לאחר המקלחת ייהנה מתחושת המותרות הנפלאה של רצפה חמימה ונעימה. הורים יכולים להיות שקטים כאשר הילדים משתרעים על הרצפה במהלך המשחק, מכיוון שבבית שבו החימום נמצא ברצפה אין צורך לחשוש מהתקררות. ככלל, שיטת החימום המדוברת צוברת פופולאריות בישראל מכיוון שמדובר בפתרון יעיל, אפקטיבי ומהנה לשאלת החימום הביתי.