אימון למנהלים מזניק את הקריירה

בלימודים וקורסים

 

כל אדם שמפלס את דרכו בשוק העבודה מגלה עד מהרה שככל שמתקדמים כך הטיפוס נעשה קשה יותר. בכל תחום פוגשים אנשי קריירה שאפתנים, מצוידים בתארים מתקדמים ובנכונות לעבודה קשה. בעולם תחרותי ושוחק קשה להשיג יתרון יחסי וקל לאבד את הביטחון העצמי. אימון אישי יכול לעזור ברגעי משבר והכרעה בקריירה, כמו גם במצבים שבהם המסלול אינו ברור וקשה לזהות את הכיוון הנכון. אימון לקריירה מהווה דרך מצוינת לבניית תכנית קריירה מפורטת, הגדרת יעדים ומטרות ופתרון קונפליקטים. אימון מנהלים יסייע גם בהמשך הדרך כאשר נדרשים להתמודד עם אתגרים שרק הולכים ומתגברים.

מקצוע האימון האישי הוא מקצוע חדש יחסית בשוק הטיפולי. מונח רווח נוסף המתייחס לאותו תחום הוא קואצ'ינג, מן המילה האנגלית שמשמעותה אימון. הרעיון שעומד מאחורי התהליך הוא התערבות קצרה וממוקדת ביותר בתהליך שעובר המטופל, תוך הגדרת יעדים ברי השגה ודרכי פעולה להשגתם. המאמן צריך לאפשר את התהליך שבו אדם גדל ומתפתח ולהעניק לו כלים אשר יחזקו את יכולותיו. הגדילה, ההתפתחות, זיהוי הצרכים והמטרות והפעולות להגשמתן – אלו הדברים שייקח עמו אדם אשר עבר תהליך אימון אישי מוצלח.

 

אימון לאנשי עסקים וקריירה

קריירה משגשגת מתחילה בכך שאדם מודע לצרכיו וליכולותיו, ופועל באופן שיטתי ועקבי להשגת מטרות מוגדרות. כאשר האדם חש שהוא מאבד שליטה וכיוון, זה הרגע לעבור תהליך של אימון לקריירה. בתהליך האימון ניתן לזהות את הרצונות האמיתיים, לנתח את המצב ולקבוע מטרות לטווח הקרוב והרחוק. תהליך מנוהל היטב עשוי להפיג את חוסר הוודאות ולאפשר את המיקוד הנדרש לבניית קריירה מיטבית. גם במצב שבו הקריירה מתנהלת היטב אפשר לעשות שימוש בתהליך האימון כדי להבטיח שהצמיחה תימשך ולנצל את מלוא פוטנציאל הפריחה והגידול.

 

אימון למנהלים מתמקד באתגרים הגדולים שעומדים בפני אנשי הניהול בכל הדרגים. התכונות שנדרשות ממנהל מצליח הן רבות ומגוונות, ולעתים אפילו סותרות זו את זו. אדם עשוי להיות החלטי ותכליתי, אך אותן תכונות עצמן עשויות להוות בעיה כשהדברים מגיעים ליחסי אנוש ובפוליטיקה הארגונית. ישנם מנהלים מצוינים שמתקשים מאד, למשל, לעמוד ולדבר מול קהל. בכל תהליך של חסם הבולם את התקדמות הקריירה, התערבות מאמן אישי יכולה לשנות את פני הדברים ולהסיר את הקושי מעל הדרך. מצב נוסף שבו אימון יכול לסייע מאד הוא כאשר מנהל ואיש עסקים עצמאי מתקשה לנהל את העסק שלו על כל היבטיו וזקוק להכוונה ולעצה כדי לאזן את הדברים באופן מיטבי.