משחקים לילדים: לשלב אתגר עם הנאה

בלימודים וקורסים

העולם שאנו חיים בו הוא עולם תחרותי ואתגרי. אנחנו ההורים ניצבים מול הכרעות לא פשוטות. מצד אחד – אנו שואפים להעניק לילדינו ילדות חופשית, שמחה ומאושרת ללא מתחים מיותרים. מן הצד השני – אנחנו יודעים שהמרוץ מתחיל כיום בגיל מוקדם מאד. הצורך ללמוד ולהתפתח הוא צורך אמיתי, וכדאי להעניק לילדים האהובים עלינו כמה שיותר כלים כדי שיוכלו לחוות הצלחה ותחושת ביטחון בכל אתגר ובכל התנסות. איך מאזנים בין הצרכים הסותרים הללו? כדי להגיע לתשובות הנכונות מומלץ להיעזר בהיצע ובמידע שהכינו עבורו כיום ברחבי הרשת. אנחנו נמצאים במרחק של הקלקת עכבר משפע ידע ושפע כלים – עבורנו ועבור ילדינו.

מעבר לעצה טובה נוכל למצוא באתרים המוקדשים להתפתחות הילד גם משחקי חשיבה לילדים שבמיטבם יעניקו לילדים שלנו הנאה לצד למידה וחוויות של אתגר והצלחה. כאשר מתכננים משחקים לילדים בני 4 צריך להבין היטב את השלב ההתפתחותי שהם נמצאים בו כדי להציע להם חוויה שתהיה מאתגרת ומשעשעת מצד אחד אבל מן הצד השני אסור שתהיה מתסכלת או מלחיצה. זוהי הסיבה לכך שהתפקיד שלנו כהורים הוא לברור בצורה קפדנית את החשיפות של ילדינו ולפנות אך ורק לאתרים של מומחים לתחום התפתחות הילד ולחינוך שמציעים רק תכנים מבוקרים ומפוקחים.

מתקדמים ונהנים

כאשר המשחקים מתוכננים ובנויים בצורה הנכונה אין סוף לידע ולמיומנויות שהם יכולים להעניק לילדינו: ראשית קריאה, חשבון, אנגלית, סיפורי התנ"ך, אתגרי חשיבה ועוד אינספור נושאים חשובים ומרתקים. הגמישות שמעניק לנו המחשב מאפשרת לנו לסנן את התכנים ולהתאים את המשחקים הנכונים לגילו של הילד, למקום ההתפתחותי שהוא נמצא בו, לנטיות ולהעדפות שלו. כאשר אנחנו רואים את ילדינו צוחקים ונהנים בזמן שהם לומדים ורוכשים ידע – מדובר בטוב שבכל העולמות עבור כל הנוגעים בדבר.

אנחנו רוצים לראות את הילדים שלנו מתנסים בשלל משחקי חשיבה לילדים ומגלים בעצמם יכולות שהם לא הכירו. אנחנו בוחרים משחקים לילדים בני 4 שיתאימו לילדים שלנו אבל גם ימשכו אותם קדימה. וכאשר אנחנו מתקשים למצוא את המשחקים הנכונים והמתאימים ביותר – זה הרגע למצוא את האתר שבו מומחים לתחום עשו בשבילנו את העבודה. אנחנו אולי טרודים בעבודה ובלחצים השונים של החיים – אבל זה לא אומר שצריך להתפשר על היכולות של הילדים שלנו ולתת להם להישאר מאחור. ניתן למצוא את הכלים והאמצעים שיכניסו עוד ידע ועוד חוויות ישירות לתוך הבית שלנו.