מי זכאי לקבל קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי

בזכויות רפואיות

ישנם הרבה סוגים של קצבאות שאזרחי ישראל זכאים להן. כל אזרח מפריש ממשכורתו לטובת ביטוח לאומי על מנת שיכסה את אובדן כושר העבודה אם חלילה נפצע או נפגע במקום עבודתו. התשלום שלנו  עבור Bituach leumi יהיה גם עבור קצבת זקנה, קצבת ניידות, נפגעי פעולות איבה, מחלות כרוניות המונעות מאדם לעבוד, תשלום של מענק לידה, מזונות ועוד. גם עקרות בית שלעולם לא עבדו, תוכלנה לקבל קצבת נכות במידה והן חלילה נפגעו ממחלה או תאונה. כאשר מגישים תביעה לקבלת אחוזי נכות  אצל פקיד ביטוח לאומי, יש לעמוד מול הוועדה הרפואית של  הביטוח הלאומי ששם יחליטו הרופאים מטעם Bituach leumi את אחוזי הנכות של הנפגע בכדי שיקבל קצבה התואמת לאחוזי הנכות שלו.                                             

קצבת אובדן כושר עבודה מהביטוח הלאומי הינה לזמן מוגבל

כאשר אדם שנפגע כתוצאה ממחלה או פציעה, הביטוח הלאומי, לאחר שייקבע את אחוזי הנכות ש אותו אדם, ישלם לו קצבת נכות לזמן מוגבל של שנתיים. בפרק זמן זה,  ביטוח לאומי, יבדוק את דרגת הכושר של אותו אדם. מי שנקבעה לו דרגת נכות שהיא מתחת ל- 50%, לא יהיה זכאי לקצבה. מי שנפטר חלילה כתוצאה ממחלה או תאונת עבודה קטלנית, בני משפחתו של המבוטח, יהיו זכאים לקצבה ומענק עבור בני המשפחה שהיו תלויים בו עד מותו.  Bituach leumi  מעניק קצבאות ניידות לאנשים שסובלים מפגיעות או נכות ברגליהם והם אינם יכולים להתנייד. גם נפגעי פעולות האיבה, זכאים לקצבאות והטבות שונות,  כמו מענקים שנתיים או מענקים חד פעמיים. זכאות זו, נקבעת על פי חוק התגמולים.

מי עוד זכאי לקצבאות מהביטוח הלאומי

גם נפגעי תאונות אישיות, זכאים לתבוע פיצוי מהביטוח הלאומי. מי שנפגע בתאונה ואיבד את כושר העבודה. חוק זה, חל על כל אדם שהוא אזרח מדינת ישראל שמלאו לו 18 שנה ולא הגיע לגיל הפנסיה. גם עקרת בית שאינה מבוטחת בביטוח הלאומי, זכאית לקצבה במידה ונפגעה מתאונה כלשהי. קצבת אובדן כושר עבודה, תשולם  עבור 90 יום של אובדן כושר תפקוד  אם בעבודה או במטלות היום יומיות. גם נפגעי מחלת הגזזת ושאיריהם, זכאים להגיש תביעה לביטוח הלאומי וכן, מי שחולה במחלות כמו: סרטן, סוכרת ונפגעי מחלת הפוליו. על כל דחייה של התביעה על הסף מהביטוח הלאומי ניתן להגיש ערעור ותמיד עדיף להגיע עם עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין, או גוף פרטי המסייע לנפגעים השונים לקבלת הקצבה המגיעה להם מהביטוח הלאומי.