איש עסקים עם מחשב נייד

בפיננסים

עולם חישוב השכר

מה נדרש ממי שממלא תפקיד חשב שכר? עולם העבודה של ימינו מצריך היכרות והבנה במספר מערכות בו זמנית ומייצר גם תפקידים חדשים ונדרשים, כמו למשל בודק שכר. לא כל חברה או עסק יכולים להעסיק חשב שכר במשרה מלאה. כשהארגונים הופכים קטנים ויעילים, חשבות השכר עוברת למיקור חוץ ושם יש צורך לקבל שירות מחברה מקצועית ואמינה. מעבר לעבודת חשב השכר, יש צורך לעתים בביקורת של בודק שכר, על מנת לוודא כי כל התנאים הקבועים בחוק נשמרים.

 

למה לבחור במיקור חוץ

בחברות גדולות, חשב שכר הוא עובד קבוע בחברה והתפקיד אינו מבוצע על פי רוב במיקור חוץ. בחירה בשירות חשב שכר או בודק שכר במיקור חוץ מאפשר ניהול חשבונות מקצועי לעסקים קטנים שלא רוצים או לא יכולים לנהל חשבונות בעצמם. הדבר חוסך סכומי כסף גדולים לאורך השנה שכן יש צורך בחשבות שכר למספר עובדים מצומצם.
כאשר בוחרים חשב שכר חשוב מאוד לבחור באיש מקצוע מיומן ומנוסה, כזה שמכיר את עולם חשבות השכר על בוריו. אתם ממש לא רוצים שמישהו שאינו מתמצא מספיק יעשה זאת עבורכם, במיוחד אם אתם צריכים גם שירות של בודק שכר.

בדיקת שכר

לעתים יש צורך בשירות של בודק שכר. מדובר במצב בו המעסיק מעוניין לבדוק את מצב זכויות העובדים אשר אותם הוא מעסיק. גם עסק שעושה שימוש בשירות של חשב שכר, יכול להזדקק מפעם לפעם לשירותיו של בודק שכר. זו יכולה להיות בדיקה לאחר שהתגלו ליקויים כלשהם בתחום חישוב השכר לעובדים, או בדיקה ספציפית לנושא מסוים כמו הפרשות לפנסיה או תשלומים לקופת גמל. המעסיק ייזום בדיקה של בודק שכר על מנת לוודא כי הוא עומד בהנחיות ומעסיק את העובדים על פי החוק. במצבים שונים, יכול להיות שהמעסיק אינו מודע כלל כי הוא עובר על החוק או מפר הנחיה כלשהי ועל כן בדיקת שכר היא דבר חיוני.

תהליך בדיקה

בבבצהבמהמ בבהההככככאמור, כאמור, קיימים סוגים שונים של בדיקות שכר אשר מבוצעות על ידי בודק שכר. התהליך מבוצע על ידי בודק שכר שיכול להיות בהכשרתו חשב שכר. השלב הראשון של התהליך הוא בדיקת תלושי השכר של עובדי החברה, כדי לבחון האם התגלו ליקויים באופן חישוב השכר. השלב הבא יהיה בדיקה של דוחות נוכחות של העובדים. יתכן והעובדים עצמם לא מדווחים כמו שצריך על שעות העבודה שלהם ונדרש תיקון של הנושא. בהמשך יבדקו גם הפרשות לקרנות פנסיה וקופות גמל ואותו בודק שכר יבחן האם הן בוצעו כנדרש. כחלק מהתהליך יתכן והמעסיק ידרש להציג מסמכים נוספים כדי לקבל תמונה מלאה יותר ואף לתשאל את העובדים אודות נהלי העבודה בארגון. לאחר שהבדיקה בוצעה, הנתונים מעובדים ומוצלבים. רק עם סיום עיבוד הנתונים יהיה מוכן הדוח. מסירת דוח הביקורת יועבר כארבעה חודשים לאחר ביצוע הבדיקה.

 

 

במציאות העסקית והרגולטורית הנוכחית, חישוב השכר וחישוב משכורות  הפך למורכב במיוחד וכמובן שלשכר העובדים יש השפעה מכרעת על פעילותו העסקית ועל השורה התחתונה של כל ארגון. חישוב השכר על ידי חשב שכר בכיר מהווים בורג קריטי במכונת הניהול הפיננסי, כאשר כל תהליך חישוב המשכורות  וחישוב השכר חייב להיות מדויק, מותאם לחוק ולתקנות ומבוצע באופן האופטימלי עבור הארגון.

חברתנו מעניקה שירותי חישוב שכר במיקור חוץ וייעוץ בתחומי חשבות שכר על ידי חשב שכר בכיר .

חברת "יעל שכר" מספקת  שירותי חישוב שכר וחישוב משכורות אמינים ומקצועיים למגוון חברות וארגונים, בכל תחומי העשייה במשק וכולל לחברות בינלאומיות עם פעילויות פיננסיות מורכבות.
כאשר אתם מקבלים שירותי חישוב שכר  וחישוב משכורות  על ידי חשב שכר בכיר מחברת יעל שכר , אתם יכולים להיות שקטים ובטוחים שתלושי השכר של עובדיך יהיו בהתאם לדינים והחוקים.

 

מחפשים פתרון אמין ומקצועי לשכר בארגון שלכם? פנו היום! לפרטים נוספים וקבלת שירות חישוב משכורות מנצח.