ירקות

אוכל בריא יכול להיות טעים

במזון

 

הסברה כי אוכל בריא (שאינו מטוגן בשמן עמוק) הוא אוכל פחות טעים, אומנם רווחת בקרב הציבור הרחב, אך האמת היא, שאוכל בריא בהחלט יכול להיות טעים, אך יש לדעת להכין אותו כראוי, הן מבחינת חומרי הגלם והן מבחינת אופן ההכנה. אם עד היום לא הכרתם את חומרי הגלם שיהפכו כל תבשיל למענג, זה הזמן להיחשף אל אחד מחומרי הגלם המובילים ואלו שניתן לשלבם כמעט בכל דבר, הלו הוא הקווקר או בשמו האחר שיבולת שועל. עם שיבולת השועל ניתן להכין דברים רבים ומגוונים ובין היתר פנקייקס, קציצות אפויות וטעימות, דייסות וכיוצא בזה.

מדוע לבחור בקווקר

במדינת ישראל התפרסם הקווקר בעיקר בשל מתמודד האח הגדול, אשר נהג לאכול בכל יום קווקר כדייסה, ואף נלחם במסגרת התקציב השבועי שיוסיפו לסל הרכישה קוואקר שיספק את רעבונו וחשקיו. יתרונו הגדול של הקווקר הוא שניתן לשלבו בארוחת בוקר, צהריים וערב והוא מתאים כמעט לכל גיל ללא יוצא מן הכלל. אם חשקה נפשכם באוכל מנחם, גם אז יכול הקוואקר להוות פתרון וזאת באמצעות דייסת חלב מנחמת בלילות החורף הקרים.

הלכה למעשה, כל תבשיל שאתם מוסיפים לו פרורי לחם, יכולה שיבולת השועל להחליף את פרורי הלחם ולהוות הן ציפוי לשניצל, הן תוסף לקציצות הטונה שאתם מכינים ובכלל. לקוואקר ערכים תזונתיים מדהימים והוא נחשב בשפה העממית לדגן על, דהיינו מאכל בעל רכיבים תזונתיים רבים, כמו גם עשיר בחלבונים מהצומח (מינרלים, ברזל, מגנזיום וסידן) ואף עשיר בסיבים תזונתיים. מעבר לבריאות אותה סופח האדם לגופו, הוא נהנה מארוחה טעימה ומשביעה, בין אם זה כארוחת בוקר שמעניקה אנרגיה ליתר היום ובין אם זה כתוספת לארוחת הצהריים (כמרכיב נלווה).

אין לכם זמן? קחו לכם קוואקר לדרך

מרבית הפעמים, הזמן הנדרש להכנת ארוחה או נשנוש הוא כה רב, עד שאנשים בוחרים "לחטוף" לעצמם מה שבא ליד ובכך לא רק שהם אוכלים לא בריא, הם גם מזיקים לאנרגיה שאמורה ללוות אותם במהלך היום יום. שיבולת שועל יכולה בקלות, להוות את החטיף, או לחילופין את הארוחה המהירה והזריזה אותה אתם מכינים לעצמכם לפני שאתם יוצאים אל הדרך. חשוב להבין כי את הקוואקר ניתן להכין במהירות שיא ולעיתים לא נדרשות יותר מכמה דקות בודדות, כדי לאכול קוואקר טעים ומזין. מה עוד שגם להכין פנקייקס מקווקר, קציצות טונה ועוד, לא נדרש יותר מ 10 דקות הכנה בלבד.