גרנולה – תזונה בריאה בעידן מלא פיתויים

במזון

כדי לשמור על אורח חיים בריא צריך לשמור על תזונה מיטבית. לכאורה מדובר בנוסחה פשוטה שכלליה ידועים, אבל כל אדם שצעד אי פעם במעברים הארוכים של המרכול מבין שהתשובה אינה קלה כל כך. עולם המזון רווי בפיתויים, ורק בשנים האחרונות הציבור הרחב התחיל לפתח מודעות למוקשים המרובים שמסתתרים במוצרי המזון התמימים ביותר. כדי לשמור על תזונה מיטבית חשוב לאכול מאכלים מסוימים ולהמעיט בצריכתם של מאכלים אחרים – וכדי לעשות זאת צריך להיות מודע לכמה וכמה נושאים.
כלל האצבע הראשון שכדאי לשמור עליו הוא אכילת מאכלים בצורה הקרובה ביותר לצורתם המקורית, כלומר – מוצרים שלא עברו עיבוד או שעברו עיבוד מועט. הביטו ברשימת המרכיבים ותוכלו לדעת שככל שהיא קצרה יותר – המוצר עבר פחות עיבוד ונוספו לו פחות מרכיבים לא בריאים. ברור שפירות וירקות אשר נצרכים בצורתם הגולמית ביותר הם הבריאים ביותר לגופכם, ובין שאר יתרונותיהם הם מאפשרים הוספת סיבים תזונתיים לתפריט היומי שלכם בקלות וביעילות. מרבית האנשים שיישאלו על תזונה בריאה ידעו שמומלץ לבחור בתזונה עשירה בפירות ובירקות. למרבה הצער, אנשים רבים אינם מודעים להשפעתה המיטיבה של הוספת סיבים תזונתיים לתפריט היומי כדרך לשפר את הבריאות ואת העיכול. את הסיבים מקבלים ממוצרים כמו שיבולת שועל, מפירות וירקות בקליפתם ומאורז מלא. הסיבים סופחים מים ועד ידי כך מעניקים תחושת שובע ומנקים את מערכת העיכול. השפעתם המיטיבה היא חלק בלתי נפרד מתזונה מיטבית.
דרכים נוספות להבטחת צריכת סיבים
אכילה בריאה אין משמעה הסתגפות וסבל. ניתן לצרוך את המרכיבים הבריאים והחיוניים לגופכם בהנאה ולבחור במאכלים שהם טעימים ובריאים כאחד. דוגמא מעולה היא בחירה באכילת גרנולה לארוחת הבוקר, כחלופה לארוחות מיטיבות פחות וללא כל פשרה בהנאה מן הארוחה. אכילת גרנולה משלבת בתזונה שיבולת שועל עשירה בסיבים, שמנים בריאים מהאגוזים השונים ועוד מרכיבים איכותיים ומזינים.
הקפדה על תזונה מיטיבה היא הצעד הראשון בדרך לחיים בריאים יותר. בנוסף כדאי להקפיד על שתייה מרובה, על פעילות גופנית מתונה אך קבועה ועל משקל בריא. כדאי לזכור גם את חשיבותה הרבה של הרווחה הנפשית – מצב קבוע של לחץ נפשי מתמשך עשוי לגרום לתחלואים שונים. כאשר מודעים לכל המכשולים והפיתויים ולומדים כיצד לבצע בחירות מיטיבות יותר ניתן לבצע שינוי הדרגתי ומתון לחיים בריאים יותר. מומלץ להימנע מתרופות פלא ופתרונות קסם, אלא פשוט ללמוד לשלב בהדרגה אלמנטים בריאים יותר בחיי היום יום.