כל מה שחשוב לדעת על ספר אלקטרוני

באפליקציות/דפוס

אז נכון שהספרים האלקטרוניים לא קיימים בישראל הרבה שנים ונכון שעדיין לא כולנו הספקנו להתרגל אליהם – אבל מאז הגעתם לארץ ועד היום, הביקוש והפופולאריות שלהם נמצאים במגמת עלייה תמידית ואין פלא שכך. ספר אלקטרוני נחשב לידידותי לסביבה, הוא זול יותר והוא קל מאוד לנשיאה – ניתן לקחת עשרות ומאות כמוהו לכל מקום אליו אתם נוסעים. אלו  רק חלק קטן מהיתרונות הגדולים של ספר זה. אז במידה ועדיין לא התקדמתם לשיטת קריאה זו ונמצאים עוד בתקופה בה אתם נאלצים לסחוב את המשקל הכבד של ספרים מהדור הישן, רק בגלל שאתם רוצים לקרוא ברכבת או בטיול – זה בדיוק הזמן להכיר את הדרך החדשה באמצעותה ניתן ליהנות מספר טוב.

מי שינבור בחיפוש אחר מידע לגבי הולדתו של אותו ספר אלקטרוני – יגלה שהוא תושב כבר דיי ותיק על כדור הארץ. אבל עד שחברת אמזון ומספר חברות נוספות עשו מעשה והוציאו לשוק קוראי ספרים אלקטרוניים, רמת החשיפה אל אותם הספרים הייתה מינימאלית ביותר. הפופולאריות של הספרים האלקטרוניים גדלה רק בשנים האחרונות – וכאמור, אחד הגורמים העיקריים לכך היה אותו כלי מתקדם לקריאת הספרים בשם קינדל.

אז מה זה בעצם קינדל?

קינדל הוא מכשיר המיועד לקריאת ספר דיגיטלי, אשר יצא במספר גרסאות ושודרג עם השנים – הן מהבחינה העיצובית והן מבחינת רמת הידידותיות למשתמש. הקינדל מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת והוא מאפשר חיפוש קל ונוח של ספרים דיגיטליים, אפשרות להוריד פרקים ראשונים של ספרים שונים לצורך התרשמות, גלישה ברשת וכניסה לאתרים וכמובן, קריאה של ספרים, מגזינים, עיתונים, ספרי עיון ובלוגים. בשנת 2011 עבר הקינדל מהפך גדול כשרשת אמזון הוציאה מכשיר טאבלט בשם קינדל פייר, אשר מאפשר קריאת ספרים ותכנים אחרים בפורמטים שונים, הורדת אפליקציות חדשניות בתחום ועוד.. מכשיר טאבלט זה נחשב כיום לאחד הפופולאריים ביותר בעולם.

ככל הנראה, זה רק עניין של זמן עד שהספרים הדיגיטליים יהפכו להיות הדרך הפופולארית ביותר לקריאת ספרים. בינתיים, השיטה הדיגיטלית עוברת דרך – כאשר יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות הגלומים בה ויותר ויותר הוצאות ספרים מוציאות ספרים חדשים וקלאסיקות שלהן גם במהדורות דיגיטליות. אז בין אם כבר רכשתם את הקינדל ובין אם לאו, חשוב שתכירו את אותו ספר דיגיטלי – כי מעבר לשעות הפנאי, כנראה שבקרוב מאוד הוא גם יהפוך להיות כוכב במערכת החינוך שלנו.