הדברה בטוחה – יש חיה כזאת?

בהדברה

 

בשנים האחרונות חברות הדברה מסוימות מציעות הדברה בטוחה, או הדברה ירוקה ואנשים רבים תוהים האם אכן יש הדברה שהיא בטוחה, או שמא מדובר על טריק שיווקי חכם במיוחד. במאמר זה נסביר לקוראים מהי הדברה ביתית ירוקה ובטוחה, נרשום את מאפייניה ונסביר מדוע רוב האנשים מעוניינים בה על פני הדברות שאינן ירוקות. הבה נתחיל

הדברה בטוחה היא הדברה ירוקה?

הדברה בטוחה לא חייבת להיות הדברה ירוקה. רובינו שמענו על מקרים טראגיים בהם אנשים נפגעו ואף ספגו אבדות בנפש, משום שהמדביר אותו הזמינו פיזר רעלים שהשפיעו על בריאותם. הדברה בטוחה היא הדברה שתמיד תיעשה בהתאם לכל הנהלים וכל חומרי הגלם בהם המדביר ישתמש, יהיו חומרים שקיבלו היתר ממשרד הבריאות ו/או המשרד להגנת הסביבה. נכון להיום שמים דגש על כך שהמדבירים יהיו תחת פיקוח ויקבלו את היתר ההדברה שלהם, רק לאחר הכשרה ושמדי מספר שנים הם יצטרכו לחדש את רישיון המדביר שלהם, דבר שיתבצע רק אם הם עמדו בדרישות מסוימות שעיקרן הדברה בטיחותית.

 

כיוון שאף אחד אינו מעוניין לגלות שבעיית המקקים או המכרסמים לא נפתרה וזאת למרות שהמדביר ביקר במקום ופיזר חומרי הדברה, חשוב לוודא שהמדבירים בהם בחרתם הם אכן מדבירים מוסמכים שיודעים כיצד לבצע את סוג ההדברה בה אתם מעוניינים. חשוב לציין שכמו בכל תחום, גם כאן יש אנשים שפועלים ללא רישיון, דבר שאסור על פי חוק ולכן חשוב להקפיד שבעתיים. בנוסף, חשוב לוודא עם המדבירים שהם מספקים אחריות מקצועית על פעולת ההדברה אותה הם מבצעים, וחשוב לדעת שגם אם המדביר שוכח את התעודה שלו, או נראה לכם חשוד, יש לכם אפשרות לברר האם יש לו רישיון תקף באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, רוב המדבירים המקצועיים משתייכים אל איגוד המדבירים, דבר שאינו חובה, אך בהחלט יכול להעיד בפניכם על רצינותו של המדביר.

 

לסיכום, יש בהחלט הדברה ביתית בטוחה. רוב האנשים כיום בוחרים בהדברה ירוקה ביתית וזאת משום שהדברה מסוג זה מבטיחה להם שבמהלך ההדברה לא ייגרם נזק לאנשים, חיות מחמד או לסביבה ושעבודתו של המדביר אינה מסתכמת רק בפיזור חומר הדברה בחלק זה או אחר של הבית, אלא גם בפעולות איתור, ניטור והדברה. כעת, כל שנותר הוא לבדוק מי מומחה בתחום ולשכור את שירותיו. בהצלחה.