מעקב הריון והפלות טבעיות

בבריאות ורפואה

נכון להיום כל אישה שנכנסה להיריון מבצעת מעקב היריון אצל רופא מטעם קופת חולים או אצל רופא פרטי. במאמר זה נספק לכם את כל המידע הנחוץ אודות מעקב הריון ומה ניתן לעשות באם קורה מצב של הפלה טבעית.                                                                                                                                                                             

היריון – קסם בגופה של האישה; היריון הוא קסם שמתחולל בגופה של האישה. כאן מדובר על תהליך מופלא שבמסגרתו מתפתח עובר בבטנה של האם לעתיד. למרות שמאז ומעולם נשים נכנסו להיריון חשוב לדעת, שמדובר על תהליך מורכב וככל שגיל האישה עולה או שיש לה מחלות רקע, חשוב לדעת שיש לעקוב אחר כל שלבי ההיריון בקפדנות. מעקב הריון יבטיח לאם העתידית מעקב אחר כל שלבי ההתפתחות של העובר ושתהליך ההיריון אכן מתקדם בקצב הרצוי ובאופן תקין. במקרה ויש בעיה מסוימת, המעקב יעזור באיתור הבעיה, דבר שבמצבים מסוימים עוזר לפתרונה. מעקב של הריון תמיד יכלול ייעוץ טרם הריון, פיקוח על כל הקשור אל תהליך ההיריון ובדיקות כל הבדיקות הדרושות.

מעקב כללי או פרטי

כל אחת יכולה לבחור לבצע מעקב הריון במרפאה פרטית או דרך קופת החולים. ההבדלים בין שתי הדרכים הם פחות או יותר זהים להבדלים בין הרפואה הפרטית לרפואה הציבורית בישראל ולכן נשים רבות בוחרות מערב היריון פרטי. יש נשים רבים שעברו כברת דרך בכל הקשור אל ההיריון, אם מדובר על טיפולי פוריות, הפלות טבעיות, ניתוחים ועוד. אלו בדרך כלל מעדיפות בשלב מסוים את השירות הפרטי מרופא בו הן בחרו ומשום שמדובר על שירות אישי ופעמים רבות המרפאה משלבת מספר תחומים ולכן קל יותר לאישה לעבור את כל הטיפולים והפרוצדורות הרפואיות במקום אחד ואצל רופא וצוות אותם היא כבר מכירה. יש לקחת בחשבון שכל הקשור אל תחום הגניקולוגיה וההיריון הוא נושא רגיש וכל אישה מעוניינת להיחשף כמה שפחות.

יש מצבים שההיריון אינו מצליח והאישה עוברת הפלה טבעית ויש מצבים בהם מתגלה שהעובר אינו מתפתח כראוי או שיש בעיה גנטית ולכן האישה מחליטה על הפלה יזומה. הפלה טבעית שכיחה ונשים רבות עוברות אותה מהשבוע הרביעי ועד השבוע ה- 20 להיריון. יש נשים שאינן מודעות לכך שהן היו בהיריון שכן ההפלה מתרחשת בשלבים הראשונים של ההיריון והן סבורות שמדובר על דימום של המחזור. מעקב היריון מהשלב הראשוני שלו, איתור בעיות והסבר אישי של הרופא לאישה יעזור לה להתגבר על הדברים ולהמשיך לקראת ההיריון הבא.

לסיכום, כל אישה בהיריון חייבת לבצע מעקב היריון וזאת על מנת לוודא שההיריון תקין ולאתר כל מיני בעיות עם ההיריון בשלב המוקדם שלו.