אימפוטנציה – כירורגיה אורולוגית

בבריאות ורפואה

אם בעבר גברים שסבלו מאימפוטנציה נהגו להסתיר זאת ומשום הבושה, כיום, אנו חיים בעידן פתוח ומודרני יותר בו גברים מודעים לכך, שיש מקרים שבהם גבר סובל מאימפוטנציה זמנית או קבועה ולכן חשוב שיפנה אל  מומחה בתחום שיעזור לו בפתרון הבעיה.

 

בעיות בתפקוד המיני

אימפוטנציה משמע חוסר יכולת לתפקד מבחינה מינית. משום שמושג זה הובן שלא כהלכה ובמרוצת השנים דבקו אליו כל מיני קונוטציות שליליות, רוב המומחים מעדיפים לא להשתמש במינוח זה ומתארים את המצב כפי שהוא, הפרעה בזקפה. מצב אותו ניתן לפתור ברוב הפעמים. למרות כל זאת הקהל הרחב עדיין מכיר את המושג ומשתמש בו רבות, בעיקר בחיפוש אחר מומחים שיכולים לעזור בפתרון הבעיה. למרות שהגישה לנושא השתנה, עדיין לוקח לגברים רבים, שלוש עד חמש שנים מאותו הרגע בו הם נתקלים בבעיה ועד הרגע בו הם פונים לרופא מומחה בתחום. דבר זה יכול לגרום להקצנה של הבעיה ולתדמית עצמית גברית פגומה, שבו אותו אדם חש שהוא אינו מספיק גבר משום שהוא לא מצליח להגיע למצב של שפיכת זרע כשהוא עם הפרטנרית שלו.

הסיבות לבעיות זקפה

יכולות להיות סיבות רבות למצבים בהם גבר אינו יכול להגיע למצב של זקפה ופליטת זרע.  יכולה להיות לכך סיבה גופנית, כמו למשל פגיעה במנגנון התקין של האזורים במוח שמעבירים את השדרים לאיבר מין הזכרי, מחלות שונות כמו למשל סוכרת ולחץ דם, ניתוחים שונים אותם אותו גבר עבר, טיפולים רפואיים אותם הוא עובר, נטילת תרופות שמובילות לאין אונות וכמובן גם מצבים של לחץ נפשי. חשוב מאוד לפנות לטיפול בבעיה כמה שיותר מהר מרגע הופעתה וזאת על מנת, שהיא לא תפגע בכל הקשור אל הבאת ילד לעולם, מערכת היחסים שלכם ובתדמית העצמית.

פתרון הבעיה – יש אפשרויות טיפול רבות למצבים של אימפוטנציה. הטיפול המוכר ביותר הוא טיפול תרופתי, כמו למשל ויאגרה, סיאליס ועוד. חשוב לדעת שרק רופא יכול לרשום מרשם לתרופות ואין לקחת אותם ללא אישורו של הרופא. במקרה בו הכדורים אינם עוזרים יש אפשרות של הזרקה ישירה לפין, טיפולים כירורגים, שימוש במשאבת ואקום, טיפול בגלי הלם ועוד. במקרה וטיפולים אלו אינם עוזרים בפתרון הבעיה יש אפשרות לשקול ניתוח תותב לפין.

לסיכום, כיום יש אפשרות לפתור את בעיית התפקוד המיני ולהגיע לשפיכת זרע מלאה. כל שצריך לעשות הוא לפנות אל מומחה שיעזור לכם בדיוק כפי שהוא עזר לגברים רבים נוספים.