כל מה שרציתם לדעת על קואצ'ינג

באימון אישי

אימון אישי הוא תהליך שמטרתו לסייע למתאמן להציב לעצמו מטרה או מטרות, להתגבר על מכשולים, לבחון את דפוס ההתנהגות שלו ולאמץ מיני כלים התנהגותיים שיסיעו לו בסיומו של התהליך להשיג את המטרה אותה קבע לעצמו בתחילת התהליך. תהליך זה נקרא בלועזית  קואצ'ינג .                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

כל מאומן לומד על עצמו

המטרה העיקרית של אימון מכל סוג היא לעזור לאדם לכבוש את המטרה בו הוא מעוניין בחייו. דבר זה נעשה על ידי איש מקצוע שנקרא מאמן אישי שנפגש עם המאומן, מבין מדוע הוא בחר לפנות אל תהליך האימון ומהי המטרה/הציפייה העיקרית שלו. בהתאם להכרות קובע המאמן תכנית פעולה שכוללת: הקניית כלים יעילים למאומן, איתור החולשות וחיזוק התועלות שלו, פיתוח המודעות העצמית של האדם והבנת הפעולות אותן הוא מבצע לצד דפוס ההתנהגות שלו במצבים שונים בחיים. נקיטת פעולות אלו יעשו על מנת לעזור למאומן להגיע להחלטה האם הוא ישנה דפוס התנהגות ספציפי, אל מול הכלים שהוא צריך לאמץ על מנת להשיג את אותה מטרה או מטרות בהן הוא מעוניין בחייו. כל אדם שפונה אל תהליך אימון ילמד על עצמו, על דפוסי התנהגותו ועל היכולות שלו, שכן כל אלו חיוניים כדי לשנות דברים בחייו ולהשיג את מטרותיו בחיים.

אימון – מדוע הוא כה פופולארי

לפני עשור היו שטענו כי אימון אישי הוא טרנד ולכן כל כך הרבה אנשים נוהרים אליו. אלו טענו גם שככל שהזמן יגווע גם תחום זה כמו תחומים רבים אחרים. לא רק שאנשים אלו טעו בסברה שלהם, הם טעו בגדול. מדי שנה, יותר ויותר אנשים פונים אל תהליכי האימון האישי וזאת משום שמדובר בתהליך קצר וממוקד מטרה בו מושם הדגש על מעשים ולא על דיבורים. בהתאם לדרישה הגדולה, מדי שנה מסיימים יותר ויותר מאמנים אישיים קורס הכשרה בתחום זה ומציעים לכל אחד ואחת מאיתנו עזרה בהשגת המטרה על ידי תהליך אימון. בנוסף, אם בעבר, התחום נחלק לאימון האישי ואימון עסקי, כיום יש מאמנים אישיים לתחום התעסוקתי, לזוגות נשואים, להורים וילדים בגיל ההתבגרות, לאנשים רווקים ועוד. רוב המאמנים בוחרים להציע תחומי אימון ספציפיים בהם הם מומחים.

לסיכום, אם אתם מעוניינים לדבר על הבעיה ואולי גם לפתור אותה, קרוב לוודאי שטיפול פסיכולוגי ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר, אך אם אתם מעוניינים "לתקוף" את הבעיה בצורה ישירה ומעשית ולקבוע מטרה אותה תכבשו במהלך קואצ'ינג , קרוב לוודאי שתהליך אימון אישי הוא שיתאים לכם ביותר.