היתרונות בתעודות סל לעומת קרנות אחרות

בבריאות ורפואה

לפני שנתחיל לדבר על היתרונות של תעודות סל על פני קרנות אחרות יש מקום תחילה להבין מהן תעודות סל. תעודת סל היא קרן סגורה וידועה מראש המשקיעה בסוג מסויים של מכשירים פיננסיים ולמשקיע אין את האפשרות להתערב באופן ניהול הכספים, במרבית המקרים.

תעודות סל הם מוצרים סגורים. משמעות הדבר היא שהנחיות הניהול שלהן נקבעות מראש ולא ניתן לשנות אותן לאורך הדרך. כאשר המשקיע מחליט להשקיע בתעודת סל הוא מפקיד את הכסף שלו לתנאים ידועים מראש. צוות הניהול של תעודת הסל אחראי על ניהול הכספים וייצור התשואה בגינם.

תעודות סל הן מוצרים שמשקיעים באפיק ספציפי, כך למשל תעודות סל יכולות להשקיע באגרות חוב. משמעות הדבר היא שהרכב התיק כולו מורכב מאגרות חוב שונות ולא יהיה בהן שום מוצר אחר. דוגמא נוספת היא תדועות סל של מטבעות חוץ או תעודות סל של מניות מקטגוריה ספציפית. הייחוד של תעודות סל הוא באחידות המוצרים שבהם מושקע הכסף.

למה להשקיע בתדועות סל?

בגלל הוודאות. מאחר ואופן ניהול הכסף ידוע מראש, תעודות סל מעניקות רמת וודאות מאד גדולה למשקיע. בעוד שקרנות אחרות מנוהלות באופן ספונטאני כך שאסטרטגיית ניהול הכספים, אופן וכיוון ההשקעה שלהם משתנה בכל עת בתדעודות סל לא כך הדבר. מנהלי הכסף מחוייבים לנהל אותו בהתאם לתנאים שהוגדו מראש, כך שהמשקיע נהנה למעשה משקיפות מוחלטת על האופן שבו מנהלים את הכסף שלו.

בגלל התשואה. תעודות סל משיגות תשואה גבוהה יחסית לקרנות אחרות, בעיקר בזכות אופן ניהול הכספים, כאשר לצד השקיפות המלאה שממנה נהנה המשקיע ניתן לראות בכל עת מה קורה עם הכסף, לנבא את העתיד על בסיס נסיון העבר ולהיות בטוח שהכסף שלו עושה את מקסימום התשואה.

בגלל הבטחון- אופן המבנה של תעודות סל מאפשר למקסם את הנישה. משמעות הדבר היא שהמשקיע נהנה מפיזור נכון בתוך הנישה ובכך מקבל את מלוא הביטחון. אם המשקיע מעדיף להשקיע את הכסף שלו במכשירים סולידיים הוא לא יצטרך להיות מוגבל רק לאגרת חוב מסויימת לצורך העניין, אלא הוא יוכל להשקיע את הכסף שלו בכמה אגרות חוב במקביל, כך שבעוד שאחת מהן אולי לא תעשה את התשואה הראויה, האחרות יפצו על כך בתוך התיק.

תעודות סל הן ללא ספק אחד הכלים הפיננסיים המשתלמים ביותר להשקעה עבור כל סוגי המשקיעים.

בין סוגי תעודות סל שיש כיום בשוק ניתן למצוא מבחר עשיר מאד של תעודות סל שונות, החל מתעודות סל של אג"ח או מט"ח כפי שתוארו קודם לכן עד לתעודות סל סחורות, מורבות, תעודות סל בחסר והרשימה עוד ארוכה. גם בתוך המבנה של תעודות סל ניתן למצוא דינאמיות מסויימת הן ברמת החשיפה והן באופן ההשקעה מה שאומר שחשוב למצוא את תעודת הסל המתאימה ביותר עבור המשקיע.