כלים להצלחה בחיים

באימון אישי

כל אדם מגדיר לעצמו סט אחר של מטרות בחיים, ובהתאמה למטרות הללו הוא מודד את הצלחתו או את כישלונותיו. עבור אדם מסוים הצלחה יכולה להתגלם ברשימת הישגים מקצועיים וכלכליים. חברו יגדיר הצלחה כביסוס של משפחה מאושרת וזוגיות טובה. אדם אחר ימדוד את הצלחותיו וכישלונותיו על בסיס של הישגים בתחום הכושר הגופני. אבל מרבית האנשים רוצים את הכל: גם הצלחה עסקית ומקצועית, גם הצלחה בחיי המשפחה והזוגיות וגם תחושת סיפוק ומימוש עצמי. בשורה התחתונה מרבית בני האדם מעבירים זמן רב ומחשבות רבות סביב השאלה איך להצליח בחיים ובניתוח של הישגיהם לעומת שאיפותיהם.

לא משנה אל איזו מטרה אנחנו שואפים – ישנם כלים שבהם אנחנו נעשה שימוש בדרכנו אל כל הצלחה. חיוני להבין שאנחנו נתקשה להגיע להישגים ואל ההצלחה בכל תחום בחיים במידה ואנו פועלים תחת משקולת כבדה של ספקות עצמיים וחוסר בטחון עצמי. בנוסף, יש להכיר את חשיבותה של האמת הפשוטה הבאה: חשיבה חיובית מביאה לדברים חיוביים ממש כשם שחשיבה שלילית תדחף אותנו אל דרך הספקות ואל הכישלון. וכך אנחנו מגלים שכל השאיפות וכל המטרות, שונות ככל שיהיו, דורשות שימוש בכלים דומים כדי להגיע להגשמתן. את הכלים האלו ניתן לפתח ולשכלל בעזרת עבודה קשה ומודעות עצמית.

הדרך להצלחה עוברת בחשיבה חיובית

כולנו חווים תקופות של כישלון ורגעים של מפח נפש. זוהי אחת החוויות האנושיות השכיחות ביותר, ואין אדם שלא חווה אכזבה ורגעים של ייאוש. כאשר אנחנו מתנסים בחוויות שליליות אנחנו יכולים לאבד בהדרגה את הביטחון העצמי, את האופטימיות ואת החשיבה החיובית. אנחנו מתחילים להרגיש שהתשובה על השאלה איך להצליח בחיים רק הולכת ומתרחקת מאיתנו. ושוב: הכישלון עשוי להתרחש בכל חזית – ביחסים הזוגיים, ביחסי ההורות, ביחסים עם משפחת המוצא, בקריירה, בהתנהלות הכספית ובהתנהלות האישית. ככל שהתחום חשוב עבורנו יותר כך נחווה את הכישלון בצורה חריפה ודרמטית יותר.

ברגע שמקבלים את האמת לפיה חשיבה חיובית מביאה לדברים חיוביים קל להבין מדוע תחושות הייאוש ורפיון הידיים אינן משרתות אותנו בדרך אל ההצלחה. ולמרות זאת, קשה לטפח אמונה עצמית ובטחון אחרי שחווים כשלון צורב או מפלה. לעתים נדרשים עזרה חיצונית, תרגול והדרכה כדי להגיע בחזרה לעולם החשיבה החיובית, האמונה והאופטימיות. זה טבעי והגיוני לבקש תמיכה ועזרה חיצונית ולחפש את הכלים המעשיים שיסייעו לכם לעלות שוב על דרך המלך.