היכן לומדים פוליטיקה?

בלימודים וקורסים

תחום קביעת המדיניות הציבורית מרתק אתכם? קיים בכם "חיידק פוליטי" הגורם לכם להיות מעורבים בצורה כזו או אחרת בתחומים פוליטיים באזור מגוריכם או ברמה הארצית? רוצים למנף את הידע הבסיסי העומד לרשותכם בתחום המערכות הציבוריות בישראל? זה הזמן לדעת יותר על לימודי פוליטיקה ומדיניות.

מדיניות ציבורית הינו תחום מקצועי הנרכש באמצעות לימודי תואר שני במדעי המדינה במגוון אוניברסיטאות הפועלות בישראל. חוג/מסלול לימודים זה מכונה: מינהל ומדיניות ציבורית והוא עוסק במכלול ההיבטים הנלווים לתחומי הפוליטיקה וקביעת המדיניות הציבורית באמצעות ניתוח המערכות הציבוריות והמערכות הארגוניות בכל אחת מהמדינות המודרניות בהן מתקיים מינהל תקין ודמוקרטי. לימודים אלו כוללים בתוכם מגוון רחב של תחומי לימוד, לרבות, כלכלה ופוליטיקה, משפט מנהלי, מדיניות ציבורית, ניהול משאבי אנוש, משפט ציבורי, התנהגות ארגונית ועוד. לימודים אלו מתקיימים בין היתר במסגרת תואר שני אוניברסיטת חיפה בפקולטה למדעי המדינה, וזאת במסגרת מסלול לימודים הנמשך כשנתיים. באוניברסיטת חיפה לצורך העניין, תנאי הקבלה למסלול הלא-מחקרי בתחום מינהל ומדיניות ציבורית, כוללים: ציון ממוצע של 80 לבוגרי תואר ראשון במדעי המדינה,

לימודי מינהל ומדיניות ציבורית- למי הם באמת מיועדים?

לימודי מינהל ומדיניות ציבורית, מיועדים לכל אותם אלו מביניכם המעוניינים לפתח קריירה ציבורית אשר תוביל אותם בסופו של הליך לעיצוב המדיניות והחברה בישראל. ברוב המקרים, הפונים ללימודי מינהל ומדיניות ציבורית, עושים זאת כהמשך ישיר לתואר הראשון שלהם בתחום מדעי המדינה, וכפועל יוצא מכך, תואר שני מאוניברסיטת חיפה במסגרת מסלול לימודי לא מחקרי בתחום המינהל והמדיניות הציבורית, הוא אחד מהאלטרנטיבות הטובות ביותר העומדות לרשותכם.

לימודי הפוליטיקה המתקיימים במסגרת לימודי תואר ראשון ושני במדעי המדינה, מיועדים לכל אלו מביניכם המעוניינים להשתלב במערכות הציבוריות והמערכות הארגוניות הפועלות בישראל. בשנים האחרונות, תחום לימודי הפוליטיקה, מושך אליו יותר ויותר צעירים וצעירות המעוניינים להשפיע על החברה הישראלית על כל גווניה והיבטיה. הרצון של צעירי ארצנו להשפיע על עתידם באמצעות המקומות בהם מתקבלות ההחלטות החשובות ביותר בישראל (המערכת הציבורית), הוא בין היתר תוצר של המחאה החברתית אשר התרחשה בישראל בשנת 2011. כזכור, המחאה החברתית באותה שנה נוהלה בהצלחה רבה על ידי צעירים וצעירות שחלקם נמנים כיום על נבחרי הציבור שלנו. ככל שיותר ויותר צעירים וצעירות בישראל יבחרו בתחום מדעי המדינה כתחום הלימודים המועדף עליהם, כך נוכל לקדם ולשפר את תחום המינהל והמדיניות הציבורית בישראל, וזאת באמצעות בוגרים ובוגרות הרוכשים השכלה ראויה בתחומים אלו.