ארונית נעליים כסמל לעיצוב החדש

בעיצוב הבית

עולם עיצוב הבית הישראלי עבר מהפכה של ממש בעשרים השנים האחרונות. אם בעבר הושם הדגש על האלמנט הפונקציונאלי, הרי שכיום מילת המפתח היא עיצוב. בדומה לרוח האירופאית בפרט והעולמית בכלל, גם בישראל ניתן למצוא יותר ויותר משפחות הנעזרות בידע ובניסיון של מעצבי פנים. ככה זה כשהתובנה לפיה בית מסודר ומעוצב בצורה חכמה ונכונה מעניק שלווה ושמחה ליושביו, חלחלה למוחם של ישראלים כה רבים. השינוי בגישה הוליד עמו מוצרים ורהיטים שבעבר לא זכינו לראות. לדוגמא, ארונית נעליים, שהפכה להיות פריט חובה בחדרי השינה של אלפי משפחות. או למשל מתלה בגדים, שבעבר נחשב למותרה לא הכרחית, וכיום מסמל, בעיניי מומחים רבים, את עידן העיצוב המודרני.

 

העיצוב המודרני – כשיצירתיות ופרקטיות נפגשים

 

גישת העיצוב החדשה משאירה את הקיבעון על מדפי ההיסטוריה ומפנה את מקומה לחשיבה יצירתית מחוץ לקופסא. לא עוד "אפשר להסתדר גם בלי זה", אלא "האם וכיצד יתרום הפריט למראה הכללי?”. ארונית נעליים, כאמור, היא דוגמא מצוינת לכך. נכון שהחיים של רובכם יהיו יפים באותה המידה גם בלעדיה, אבל כשקולקציית ארוניות הנעליים מציגה קשת כה רחבה של דגמים וסוגים – מעץ מלא, משולבי זכוכית, ממתכת או נירוסטה, בגובה 60 ס"מ או 150 ס"מ, ובמגוון עיצובים מרהיבים ומקוריים – נורא קשה להגיד לה 'לא'…

 

מתלה בגדים נחשב כבר מאות שנים לחלק בלתי נפרד מאמצעי האחסון השונים במדינות אירופה וארצות הברית. אולי בגלל העובדה שחליפות לגברים ושמלות ערב מטופחות לנשים, מהוות נדבך משמעותי יותר באופנה המקומית מאשר אצלנו, בארץ הזבת, החלב וחולצות הטי. אלא שהעשור האחרון שינה סדרי עולה גם במזרח התיכון שלנו, וישראלים רבים התאהבו בניחוח הגלובלי הנישא למרחקים ממתלי הבגדים הנמכרים בישראל. גם כאן, אגב, תוכלו למצוא מבחר אינסופי של דגמים, חומרים, גדלים וסגנונות. (ומחירים: החל מעשרות שקלים בודדים לדגמים הפשוטים, ועד 400-500 ש"ח לדגמי היוקרה). גם באתרי המכירה הבינלאומיים השונים תגלו מגוון מרשים של פריט הריהוט העכשווי הזה. רק להחליט ולבחור.

 

עיצוב הבית הוא כבר מזמן לא נחלתם של המשוגעים לדבר. במאמץ קל, מחשבה מקורית והרבה רצון, תוכלו גם אתם להפוך את הבית שלכם לסמל לארגון וסדר מחד, וליצירתיות ורעננות מאידך. אז תפסיקו לדחות את הביצוע אל המחר. כי כמה שתפעלו מהר יותר, כך תיהנו מוקדם יותר מבית שכל השכנים יקנאו לו… בהתחייבות. עיצוב מהנה!