מכוניות יד שנייה מסוכנות או אדם פרטי?

באחר

אחת ההתלבטויות הניצבות בפני כל אחד ואחת מאיתנו המעוניין להחליף את רכבו הישן ברכב חדיש יותר, היא השאלה האם לרכוש את הרכב החדיש דרך סוכנות כזו או אחרת למכירת רכבים או במסגרת רכישה מאדם פרטי. התלבטות זו טומנת בחובה למעשה את כל השאלות העולות וצצות במהלך רכישת רכבי יד שנייה, לרבות, מצב הרכב, שווי המחירון של הרכב, עלויות תחזוקת הרכב לטווח הבינוני והארוך וכדומה.                                                                                                                                                                           

על מנת לספק לכם תשובה מורחבת לשאלה המופיעה בכותרת מכוניות יד שנייהמסוכנות רכבים או אדם פרטי, ננסה למקד את התשובה בהתאם למספר פרמטרים הנלווים להליכי הרכישה וביצוע העסקה. הפרמטר הראשון הוא כמובן זהות המוכר ואמינותו. במקרים בהם אתם מחליטים לבצע את העסקה באמצעות סוכנות רכב או סוכנות טרייד המתמחה במכירת רכבים יד שנייה, פרמטר זה הינו בעל ערך מוסף לכל נושא הרכישה, וזאת מכיוון שזהות החברה ידועה לכם ולכן תוכלו לקבל חוות דעת שונות מלקוחות החברה בעבר ובהווה. במקרים בהם החלטתם לרכוש רכב מאדם פרטי, פרמטר זה מהווה מעין "נעלם" וזאת משום שאינכם יכולים לדעת בוודאות מי האדם הפרטי העומד מולכם.

הפרמטר השני בו החלטנו להתמקד בשאלה רכישת רכבים מסוכנות או אדם פרטי הוא היצע הרכבים העומד לרשותכם. כידוע, שוק מכירת הרכבים מאנשים פרטיים הולך ודועך בשנים האחרונות, וזאת בשל הקושי הנלווה להליכי מכירת הרכב על ידי אנשים פרטיים. מנגד, שוק הטרייד אין ומגרשי המכוניות בישראל נמצא במגמת שגשוג במהלך השנים האחרונות, דבר המאפשר לכם ליהנות מהיצע מגוון יותר של רכבים. הפרמטר השלישי אותו החלטנו להשוות הוא נושא בדיקת הרכב לפני רכישה. כאשר אתם מבצעים עסקת רכישת יד 2 רכב מאדם פרטי, הינכם רשאים אומנם לגשת לכל מכון לבדיקת רכבים ולבדוק את הרכב המיועד, אך עלות הבדיקה היא ברוב המקרים על הצד הרוכש (כלומר עליכם). מנגד, בסוכנויות הטרייד המובילות, תוכלו ליהנות מרכבי יד שנייה המתוחזקים היטב בכל ימות השנה ואשר נבדקים מעת לעת על ידי מומחי רכב מובילים ומורשים בהתאם לסוג הרכב ובהתאם להוראות היצרן בנוגע לבדיקות המיועדות לכלי רכב.

כאשר עושים שקלול של מכלול הפרמטרים המופיעים לעיל, הבחירה ברכישת יד 2 רכב באמצעות סוכנויות טרייד היא הבחירה המושכלת והראויה יותר. בנוסף, במרבית סוכנויות הטרייד תוכלו ליהנות ממסלולי רכישה אטרקטיביים המוצעים לכם גם במקרים בהם אתם מבצעים עסקת טרייד (מכירת הרכב הישן בחדיש יותר) וגם במקרים בהם תרצו לרכוש רכב חדיש יותר מבלי להחליף את האוטו העומד לרשותכם.