לימודים על יחסים בינלאומיים

בלימודים וקורסים

אם אתם מקפידים לא להפסיד את מהדורת החדשות ואפילו מקליטים אותה בימים שלא יוצא לכם לראות, אם אתם נוהגים להתעדכן לאורך כל היום בידיעות הפוליטיות הכי חמות, אם אתם יודעים להגיד את שמותיהם של כל שרי הממשלה ואם בדיוק עכשיו אתם גם אמורים לקבל את ההחלטה מה ללמוד באוניברסיטה – קרוב לוודאי שפקולטת מדעי המדינה מהווה את הכתובת הנכונה עבורכם. מדעי המדינה משתייך לתחום "מדעי החברה" ונחשב לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים מבין אלו אשר מוצעים באוניברסיטאות השונות. יתרונותיו של מסלול זה, באים לידי ביטוי גם במסלולי התואר השני המגוונים והמעניינים בהם יוכלו בוגרי התואר הראשון לבחור ובין הבולטים בהם – יחסים בינלאומיים ולימודי דיפלומטיה.

 

כאמור, כבודו של תואר ראשון במדעי המדינה במקומו מונח – אך מי שצמא לעוד יודע ורוצה להמשיך ולהתמקצע בתחום, יוכל להמשיך ולהרחיב את אופקיו ולפנות לאחד המסלולים של התואר השני מסלול לימודי דיפלומטיה, יחסים בינלאומיים, לימודי פוליטיקה של המזרח התיכון ואפשרויות נוספות. כמובן, שכל מי שמעוניין להירשם לאחד ממסלולי התואר השני בפקולטה למדעי המדינה צריך לבדוק בשלב הראשון שהוא אכן עומד בתנאי הקבלה ללימודי התואר השני. כמובן, שאת בחירת המסלול הנלמד, צריך לבצע בהתאם לשאיפות העיסוק העתידיות, תחומי עניין ומשיכה.

מה כוללים המסלולים השונים?

מסלול תואר שני ללימודי יחסים בינלאומיים עוסק בניתוחים של יחסים בין מדינות וממשלות ברחבי העולם. קיימת אפשרות לבחור במסלול הכולל תזה (עבודת מחקר) לבין מסלול לימוד שאינו מחקרי. הבוגרים של מסלול תואר שני ביחסים בינלאומיים, יכולים להשתלב בתור חוקרים בתחום, לעבוד כעוזרים פרלמנטריים ובמגוון עבודות נוספות בארץ ובחו"ל.

מסלול תואר שני של לימודי דיפלומטיה עוסק בהעמקה באותם אמצעים וכלים שונים המשמשים ומסייעים למקבלי ההחלטות ולמעצבי המדיניות בארצות השונות. מסלול זה אינו מחקרי. בוגרי התואר השני יוכלו להשתלב בעבודה בארגוני סיוע בינלאומיים, בעבודות מקר שונות, ייעוץ פרלמנטרי ועוד..

בוגרי תואר ראשון במסלול מדעי המדינה ובמסלולים אחרים, אשר מבקשים להרחיב את ידיעותיהם בכל מה שקשור לפוליטיקה, ביחסים בין מדינות ובאופן קבלת ההחלטות של מנהיגים – יוכלו לבחור ולפנות לאחד מאותם המסלולים של התואר השני כמו: מסלול היחסים הבינלאומיים או לימוד דיפלומטיה. כמובן, שבכדי לבצע את הבחירה הנבונה במסלול המתאים ביותר, חשוב להכיר בצורה מעמיקה את המסלול – כדאי להבין מה הם הקורסים הנלמדים בו, מה הן המטרות של לימודים אלו ומה הן אפשרויות העיסוק השונות המוצעות לבוגרים ובהתאם לבצע את הבחירה.