סיעור מוחות מעל בימת האינטרנט

מה הם ההבדלים העיקריים בין פיתוח אפליקציות לאייפון לעומת פיתוח לאנדרואיד?

באפליקציות

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או לאייפון ניתן לקדם באמצעות מספר שיטות. את הפיתוח והבנייה ניתן לבצע על ידי שפת המקור המותאמת למערכת ההפעלה של המכשיר עצמו. שיטה זו נקראת Native. שפת המקור של מערכת ההפעלה של האייפון (IOS) נקראת Objective c בעוד שפת המקור של מערכת האנדרואיד של גוגל היא JAVA. היתרונות שבשימוש בשפת המקור הוא בהיותה מאפשרת גישה מלאה לכל ההתקנים שקיימים במכשיר, מהירות ההתקנה היא גבוהה ומעניקה חווית משתמש אופטימלית. כמו כן, ניתן לבצע פיתוח אפליקציות לאייפון או לאנדרואיד בהתאמה ל-HTML. החיסרון בפיתוח שבשיטה זו הוא שהממשק עצמו נפגע וכך גם חווית המשתמש כתוצאה מתמיכה מוגבלת במערכת. ניתן גם לבצע פיתוח המשלב בין שתי השיטות. שיקולים שונים מנחים עסק או אדם אשר מעוניינים לבצע פיתוח אפליקציות לאנדרואיד – חלק מהאפליקציות נבנות במטרה להקל על ארגונים או עסקים שונים בהתנהלותם השוטפת, חלקן מטרתן לקדם את העסק ולהגדיל את מעגל הלקוחות ואחרות עונות על צורך מסוים. הבדל נוסף בין השניים, פרט לשפת התכנות המתאימה למכשיר הוא גודלו של המסך. מכשירי האייפון מאופיינים בגדלי מסך ספציפיים בעוד המכשירים התומכים בממשק האנדרואיד בעלי מסך בגדלים שונים. מכיוון ולכל מכשיר גודל מסך משלו, הפיתוח מחייב אותנו להתאים כל אפליקציה לגודל אחר של מסך.                                                                                                                                                                                                       

שלבי העבודה בפיתוח ובנייה של אפליקציות

בכדי שהאפליקציה שלנו תצליח, חשוב לבחור בחברה מנוסה ומקצועית העובדת לפי שלבים מסודרים וברורים. עבודה בשלבים מעידה על מקצועיות, יסודיות ואף מאפשרת לשתף את הלקוח בתהליך המלא.

בשלב הראשון חשוב להגדיר את המטרות שלשמן נועדה האפליקציה. בנוסף, יש להבין את קהל היעד שלה, להתאים אותה לצורכי הלקוח ולשווק אותה בצורה נכונה. לאחר מכן, נאפיין את האפליקציה מההיבט הטכני שלה הכולל בניית כפתורים מתאימים, ממשק נוח וידידותי, נגדיר את התפקיד של כל עמוד ועוד. השלב השלישי כולל בתוכו המחשה ויזואלית של האפליקציה, כלומר איך היא תיראה בפועל. לאחר מכן, עוברים לפיתוחה של האפליקציה הכולל תכנות על פי השפה המתאימה. בשלב הסופי האפליקציה עוברת לאישור מול החברה, ולאחר שהיא מקבלת אישור היא יכולה כבר לעלות לחנות האפליקציות בתוספת רישיון. רק לאחר שהאפליקציה נמצאת בחנות ניתן לפתור באגים, תקלות וכך לשדרג אותה לעומק. חשוב לציין כי יש חשיבות גבוהה לשיתוף מלא של הלקוח בכל התהליך.

אחרונין מתוך אפליקציות

חזור למעלה