כמה דרכים להעביר שבת גשומה עם הילדים

במזון

החורף נמצא בעיצומו והוא כולל השנה לא מעט סופי שבוע גשומים ואפילו קרים יותר משאנחנו רגילים. בימים כאלה רוב האנשים מתכנסים בביתם ומעבירים את הזמן. אין צורך לפחד מימים כאלה. כל שיש לעשות הוא להכין מבעוד מועד כמה אלטרנטיבות כיצד להעביר יחד את הזמן ולהפעיל את הילדים בין כותלי הבית על מנת שלא יטפסו על הקירות (אלא אם כן הפכתם אחד מהם לקיר טיפוס…) הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם לחוש בסופו של יום גשום שהעברתם זמן איכות עם הילדים.                                                                      

להכין תבשיל חם בשיתוף הילדים

אין מי שלא ישמח לתבשיל קדירה חם וטוב ביום גשום. את תהליך הבישול אפשר להפוך לחווייתי וכיפי. תבשילי קדירה כוללים לרוב לא מעט פרודוקטים: ירקות מגוונים, קטניות, בשר ועוד. אפשר לשתף את הילדים בקילוף ובחיתוך הירקות, הוספת התבלינים ושלל מלאכות או לתת להם סתם להתבונן בכם ולהסניף את הניחוחות העולים מן התבשיל.

להכין מתוקים ביחד

אין כמו ניחוח של עוגת שוקולד העולה מן התנור ביום כזה. בחרו עם הילדים כמה מתכוני שוקולד שמוצאים חן בעיניכם וקלים להכנה כמו פונדו שוקולד שאידיאלי לימים קרים. קנו לפני כן את המצרכים ולעבודה. ישנם מתכוני שוקולד רבים שניתן להכין מלבד עוגת שוקולד או פונדו: כדורי שוקולד, קרפים או פנקייקס עם ממרחים מתוקים וקישוטים, משקה שוקו חם משודרג ועוד.

משחקי מחשבה

ישנם היום מגוון רחב של משחקי מחשבה שאפשר לשחק ביחד, למשל משחקי מחשבה מעץ הדורשים התמודדות עם מבנה מורכב שיש לפרקו או חלקים שיש להרכיבם. פאזל הוא כמובן משחק מחשבה שכיף לעשות בימים גשומים. אפשר לשחק גם משחקי פנטומימה, ניחוש של שמות שירים, חפצים או כל דבר העולה בראשכם.

התעמלות

כן, זה הזמן לחלץ קצת איברים מהישיבה הממושכת. תנו לילדים להוביל אתכם ולהמציא תרגילי התעמלות ועשו תרגילים בעקבותיהם. ישנם קלפי יוגה לילדים המדגימים מגוון תרגילים הנקראים על שמות חיות או שלל עצמים המוכרים לנו מהיומיום כמו גלגל, גשר, הר ועוד. תוכלו גם למצוא באינטרנט הדגמות לתרגילים אלה. במיוחד אם יש לכם שטיח בסלון, התעמלו ועשו תרגילים. כולכם תרגישו טוב יותר לאחר מכן.

זה בסדר לעשות קצת סדר…

אופציה נוספת היא לעשות קצת סדר יחד עם הילדים. במיוחד היום ילדים צוברים חפצים קטנים, צעצועים ושלל דברים שממלאים את המגירות שלהם ומציפים גם את החדר כולו. לכו עם הילדים (במידה והם בגיל שאתם עדיין מורשים לכך…) לחדרם, הוציאו ביחד חפצים ונסו לעשות מיון. הסבירו להם שחפצים בהם הם אינם משתמשים תתרמו לילדים שאין להם צעצועים רבים כל כך. סביר שהם יסכימו.