חוגי בית – מה זה אומר?

באימון אישי

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה שהולכת ומתפתחת – מגמת חוגי בית. מדובר על טרנד נהדר ומעשיר אך רבים נותרו עם שאלות רבות בכל הנוגע לטרנד הנ"ל, כמו למשל:  מהו קונספט חוגי הבית? למי מתאים קונספט זה?

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה שהולכת ומתפתחת – מגמת חוגי בית. מדובר על טרנד נהדר ומעשיר אך רבים נותרו עם שאלות רבות בכל הנוגע לטרנד הנ"ל, כמו למשל:  מהו קונספט חוגי הבית? למי מתאים קונספט זה?

מדובר על קונספט ייחודי מאוד שמתאים בעיקר למבוגרים. החוגים הנ"ל מועברים על ידי אנשי מקצוע ובעלי מגוון בכל מיני תחומי ידע. בשונה לגמרי מחוגים רגילים, חוגי בית הוא חוג מצומצם של קבוצת חברים שבדרך כלל מזמינה בעל מקצוע אחת לשבוע (מקובל לעשות זאת בערב יום שישי).

ייחודו של חוג הבית באינטימיות שלו לצד הסביבה הביתית הנעימה. הקבוצה אשר מזמינה את מרצים חוגי בית הם קבוצה קטנה שבדרך כלל מכירה אחד את השני או לחילופין קבוצה שנוצרה בשיטה של "חבר מביא חבר". חוג החברים אמנם גדל אך האינטימיות שמהווה חלק בלתי נפרד מהחוג, נשמרת.

תכן חוגי בית

תוכן חוגי בית נבחר מתוך מגוון נרחב מאוד של תכנים שאלו יכולים להיות: הרצאה בודדת על תחום ספציפי, סדרה של הרצאות, חוג לאימהות, חוג לנשים, חוגים לפנויים/פנויות וכן הלאה. בדרך כלל נהוג לבחור כל פעם מרצה לחוג בית אחר שמתמחה בנושא מסוים ושבוע לאחר מכן להזמין מרצה לחוג בית אשר מתמחה בתחום אחר לחלוטין.

אנשים מזמינים מרצים חוגי בית על מנת ליהנות מהעשרה, ליהנות מחוויה תרבותית ומפגש חברתי נהדר. בדרך כלל, מרצים חוגי בית עורכים את הרצאותיהם בפני 8-20 אנשים. מרצים חוגי בית ניתן למצוא בכל רחבי הארץ מהדרום ועד הצפון הרחוק.

מרצה לחוג בית – כיצד קובעים את ההרצאה?

בכל פעם שאנשי הקבוצה מעוניינים לקבוע ערב חוג בית עליהם קודם כל להבין מהו המכנה המשותף של הערב. חשוב שאנשי החוג יחפשו קודם כל אחר מספר מרצים חוגי בית ויבררו איזה תחום כל אחד מתוך מרצים חוגי בית מתמחה.

לאחר מכן יש לברר קודם כל מיהו מרצה לחוג בית את שירותיו הם מתכננים לשכור על מנת שהערב יעבור בכיף ושיהיה מעניין. לאחר שמבררים מיהו בעצם מרצה לחוג בית והאם הוא העביר בעבר חוגי בית יש לבדוק באילו תחומים הוא מתמחה.

המלצות

אז לאחר שחברי הקבוצה בררו מבין מרצים חוגי בית את מרצה לחוג בית המועדף עליהם, חשוב לבצע הליך סקר שוק בנוגע לאודותיו והאם אכן מדובר במרצה איכותי ומקצועי. בהעדר המלצות מחברי קבוצות אחרות של חוגי בית שהזמינו את המרצה בעבר, ניתן להיכנס לרשת האינטרנט ולחפש המלצות (ולעיתים גם הזהרות) אודות המרצה הנבחר.

בצורה זו ניתן לדעת בוודאות שאכן מדובר באיש מקצוע איכותי שיכול להעביר ערב על הצד הטוב והקסום ביותר. לאחר כל אלו יש לוודא שהמחיר שגובה המרצה הוא אכן מחיר סביר והוגן לעומת זמן ההרצאה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי