משקיעים חכם- משקיעים בארה"ב!

באחר

בתקופות של גאות ושפל כלכליים, קיימים מספר "חלונות" לרכישת נכסים בעלויות של אף מחצית משוויים המקורי. הסיבה לכך היא העדר כושר כלכלי להמשך אחזקה ותחזוקת הנכס בידי בעליו המקוריים עד כדי מכירתו או עיקולו על ידי הבנק. בשל המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב השקעות נדלן בארה"ב הפכו ללהיט התורן, כי מי באמת יכול לעמוד בפיתוי של נכס במחיר מציאה בסביבה בה אותה השקעה בנדל"ן תכפיל את תשואתה עם התאוששות הכלכלה האמריקאית. למרות שהתשואה העכשווית הינה מכובדת, נדל"ן ארה"ב עדיין עשוי להגדיל תשואתו בצורה ניכרת באם מדיניות הממשל להגברת היצע המשרות תצלח. שכן הדבר יגביר את הצורך בהשכרת דיור בקרבת מקומות העבודה.

בחירת אזור השקעה- הלכה למעשה!

קל ללכת לאיבוד בארה"ב, במיוחד כשמדובר בטבילת האש הראשונה שלכם בשוק השקעות נדלן בארה"ב. בחירת המיקום צריכה לכלול מספר פרמטרים עיקריים. ראשית, כיצד מורכב השוק המקומי של המדינה או המטרופולין בהם הנכם מעוניינים להשקיע. נתוני השוק כוללים בין היתר שעורי הכנסה ממוצעת לנפש, מדד מחירי הדיור, אבטלה, גרעון וכו'. ריבוי נתונים סטטיסטיים רק יחדד את שיקולי השקעה בנדל"ן באזור המיוחל.

שנית, שימו לב לחקיקה המקומית בנוגע למיסוי ורכוש הנבדלים בין המדינות בהתאם לשלטונם המקומי. כמו כן, אל תתפשרו על קשרים עסקיים איכותיים עם כל הנוגעים באותה השקעת נדל"ן ארה"ב העומדת על הפרק, משמע, עבדו עם חברות ניהול, עורכי דין, ברוקרים ואפילו עם אנשי שיפוצים שהנכם סמוכים ובטוחים ביכולותיהם. חשוב כי שירותים אלו העומדים בפניכם הן בארה"ב והן בארץ יתפקדו כיחידה אחת.

מהות הנכס

הלכתם לפי תחושת הבטן, הסטטיסטיקה, וכמובן, העדפותיכם האישיות אך אין די בכך שכן עליכם לבחון את טיב הנכס ומהותו. תחילה מומלץ לבחון את נותני השרות, משמע, החברה דרכה נרכש הנכס- מיומנותה, נסיונה והמוניטין המאפיין אותה, האם היא אשפית השקעות נדל"ן בארה"ב או משתרכת מאחורי מתחרותיה. כמו כן, יש לבדוק את חברת הניהול או חברת התיווך והמכירה האם פועלת באישור, מהן העלויות אותן גובה, איזה נכסים נמצאים תחת פיקוחה ומהו אחוז תפוסתם.

בנוסף, העריכו מהו הסיכון שלכם במסגרת השקעה בנדל"ן הספציפי, או במילים אחרות מהן ההוצאות החלות ישירות על הנכס. אלו כוללים בין היתר ביטוח, תשלומי ארנונה, ועד בית. יש לאמת נתונים אלו המסופקים על ידי מוכר הנכס עד הפרט האחרון, על מנת להימנע מהאמירה " אבל לא ידעתי". נדל"ן ארה"ב מחייב הערכה איכותית של שווי הנכס שעל פיה תיקבע עלות ההשכרה שתיגבה משוכר הנכס והאם אותה השקעה בנדל"ן מחזירה את עצמה יחד עם תשואה שנתית נאה ויציבה. אל תקציב ההוצאות יש להוסיף כמובן את עלות התחזוקה השוטפת ואת ההגבלות, אם קיימות, על מספר נכסי נדל"ן בארה"ב המותרים בהשכרה כשמצויים באותו האזור.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי