סטודנט כותב על הדשא במחברת

לימודי מדעי המדינה והתמקדות במנהל הציבורי

בלימודים וקורסים

לימודי מדעי המדינה מעוררים עניין גובר בקרב ציבור הסטודנטים בישראל – הן כלימודים לתואר שני והן כלימודים לתואר ראשון. העולם של מדע המדינה עוסק, למעשה, בכל התופעות הפוליטיות שאנו חווים סביבנו כפרטים: מוסדות המדינה, המשטר השולט בה, התנהלות המדינה מול אזרחיה באמצעות המנהל, התנהגות האזרחים עצמם וכן הלאה. הלימודים האלו דינמיים מטבעם, והם מלווים את ההתרחשויות הפוליטיות בעולם שסובב אותנו, תוך התמקדות בישראל עצמה ובסביבתה המיידית. קל להבין, אם כך, מדוע הלימודים הללו מרתקי אליהם ציבור גדול יותר ויותר של סטודנטים.

באופן מיוחד מתעניינים בלימודים אלו סטודנטים שמתכוונים לעסוק – או כבר עוסקים בפועל – בכל הצדדים של השירות הציבורי. דיפלומטים, פוליטיקאים, אנשי מערכות הביטחון השונות, אנשי המנהל הציבורי – את כל אלו תוכלו לפגוש בקרב המרצים ובקרב התלמידים. הלימודים נושאים פן מחקרי מרתק אך גם מביאים עמם במקרים רבים כלים מעשיים ושימושיים שילוו את התלמידים בהמשך הדרך. רכישת השכלה ונקודת מבט רחבה יסייעו לתפקוד של כל מי שבוחר באחד מתחומי העיסוק שקשורים למדעי המדינה

תכניות בתחום המנהל הציבורי

עולם המנהל הציבורי הוא עולם מורכב, כאשר הפועלים בו מתבקשים לנווט בין הבירוקרטיה והלחצים של טיפול בציבור גדול ובמערכות מסורבלות, תוך נקיטת גישה שירותית ומיטיבה. המנהל הציבורי פירושו כל המוסדות שמטפלים בציבור, כאשר השאיפה היא – כמובן – שמוסדות אלו ינוהלו בצורה הנקייה והמקצועית ביותר, מתוך הפרדה מהעולם הפוליטי. סטודנטים אשר שואפים לקריירה בתחום המנהל הציבורי יכולים להפיק תועלת רבה מן המסלולים של תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית מחקרית או תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית לא מחקרית כאשר בשני המסלולים ניתן לרכוש כלים מעשיים וכלים תיאורטיים רבי ערך שילוו את התלמיד בהמשך הדרך.

תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית מחקרית פירושו השלמת לימודי התואר וביצוע עבודת מחקר, אשר נקראת גם בשם תזה. לעבודה הזו יהיה משקל משמעותי בציון הסופי. תכנית זו מתאימה במיוחד לאלו ששוקלים המשך לימודים לתואר שלישי. בתכנית תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית לא מחקרית ניתן לוותר על עבודת התזה ומשך הלימודים יהיה קצר יותר. הניגשים ללימודים הללו צריכים להיות בעלי תואר ראשון בתחום של מדעי המדינה כדרישת סף לקבלה. שני המסלולים כאחד מומלצים לכל מי ששוקל פיתוח קריירה במנהל הציבורי.