עיצוב חדרי ילדים

בעיצוב הבית

ישראל של היום היא חברת שפע לכל דבר ועניין, כאשר ילדים רבים מקבלים חדר משלהם מגיל צעיר מאד. במקרים אחרים שני אחים חולקים חדר משותף לאורך שנים. כך או אחרת – חדרי הילדים והנוער מציבים אתגר עיצובי משמעותי: ראשית, הילדים גדלים וההעדפה האסתטית שלהם ועיצוב החדר המתאים להם משתנים בהכרח. שנית – כאשר אחים שונים בגילאים שונים ולעתים במגדרים שונים חולקים חדר מדובר בשני טעמים נפרדים וצרכי עיצוב שונים שצריכים למצוא דרך להשתלב. ולבסוף – אין טעם להשקיע סכומי עתק בחדר שמטבעו הוא דינמי ומשתנה.
אחד הדרכים לשנות את מראהו של חדר הילדים או הנוער מן הקצה אל הקצה בעלות סבירה ובהתקנה קלה היא בחירה בפתרון של טפטים לחדרי ילדים ונוער שמגיעים כיום באינסוף דוגמאות יפות להפליא. קל לדמיין איך חדר התינוק עם טפט ועליו דמויות חביבות מתחלף לחדר ילד עם טפט צבעוני ועליז ואז הופך לחדר נוער עם טפטים בעיצובים מדהימים שמשקפים תחביבים ותחומי עניין של בני נוער. אפשר אפילו להשיג כיום טפטים בעיצוב אישי מרהיב שייתפרו בדיוק לפי טעמו של בן העשרה, או לפי טעמה של בת העשרה.
עיצוב חדר ילדים – תהליך דינמי ומשתנה
כאשר בוחרים רהיטים ניטראליים הם יכולים לשמש את הילד שנים ארוכות. אבל ממש כמו שבגדי התינוק לא יתאימו לו ככל שהוא גדל ומשתנה, כך גם העיצוב הראשון של החדר חייב לעבור שינויים והתאמות. מכיוון שכיום הדירות מושקעות הרבה יותר מן העבר, אין כל סיבה להזניח דווקא את החזית החשובה של חדרי הילדים. למעשה, מדובר בחדרים שנעשה בהם שימוש רב ומגוון במיוחד – הילדים צריכים לארח, לישון, לשחק וללמוד בתוך החלל הזה ויש לתכנן אותו כך שהוא יתאים לכל הצרכים האמורים ועוד. טפטים לחדרי ילדים ונוער מאפשרים יצירה של מראה חם, ייחודי ומפנק.
האתגר הקשה מכולם הינו, כאמור, לשלב בין אחים שחיים באותו החדר כך ששניהם ירגישו גאים ומרוצים. האתגר רק גדל כאשר מדובר בבן שגדל לצד בת – וכאן נכנסת לתמונה אפשרות של טפטים בעיצוב אישי מרהיב כאשר ניתן לשלב בין טפטים בצבעים מנוגדים לקבלת מראה של חלוקה ויזואלית בלי חלוקה פיזית: הצד של הבת יכוסה למשל בדוגמא מודרנית בוורוד, בעוד שהצד של הבן בדוגמא מודרנית בכחול. המראה המחולק ייצור הפרדה מקסימה ועליזה בין שני עולמות מבלי לשבור את הקו העיצובי של החדר.