צילום תרמי לאיתור נזילות

בעיצוב הבית

אנשים רבים מכירים את המקרים בהם נראים מים החודרים למבנים תת קרקעיים ועיליים בעקבות גשמי זעף. במקרים רבים, מתווספים גם קירות רטובים שגורמים לקילוף צבע וטיח, ובהמשך, לטחב ועובש. האתגר והצורך העומדים בפני בעלי מבנים אלו הוא לבצע איטום מקלטים חניונים ומבנים נוספים בצורה ומקצועית כבר בעת הבניה או השיפוצים. במקרים בהם אירוע חדירת המים מתרחש יש לחפש ולמצוא מומחי איטום מנוסים אשר מצוידים באמצעים מודרניים לאיתור נזילות. גם במקרים של ירידה בלחץ מים או בקבלת חשבונות מים חריגים בגודלם יש חשש לנזילות נסתרות.
תהליך הבדיקה של מקום הנזילה מתבצע באמצעות צילום תרמי לאיתור נזילות מים. מדובר על מצלמה שפועלת על קרני אינפרא אדום שמסוגלות להתביית על מקור חום. כך נעשה מיפוי של השטח החשוד, ולבסוף, נקבע המקום המדויק של הנזילה. נזילות קורות בגלל איטום רשלני שנעשה באמצעים ובחומרים שאינם תקניים ואיכותיים. יש מקרים של בלאי או תאונות ותקלות, יש מקרים בהם נוצר סדק, שבר, או קורוזיה בצינור. בכל המקרים הללו, ואחרים נוספים, יתבצע גילוי מדויק שבעקבותיו ייעשה תיקון יסודי שיפתור את הבעיה לאורך זמן. תהליך מיפוי של צנרת מתבצע גם לדירות יד שנייה לקראת קניה, וכל מזמין מקבל דוח על תקינות המערכת או על תקלות אפשריות בה.
איטום מקצועי
במקרים רבים, התיקון נעשה בשיטה של איטום שלילי שהינו איטום שנעשה מתוך המבנה. איטום זה בא לפתור מקרים בהם האיטום החיצוני נהרס מסיבות שונות, או, שכאמור, לא בוצע כהלכה. מומחי החברה יבצעו איטום מקלטים ואיטום של מבנים אחרים על ידי שימוש בחומרים איכותיים ובשיטות עבודה מתקדמות. יצרני חומרי האיטום מייצרים חומרים מודרניים שכושר האיטום שלהם גבוה מאי פעם, ואשר העמידות שלהם נמשכת זמן רב יותר. יש חשיבות לאיטום מוצלח מאחר וכל תקלה משבשת רבות את ההתנהלות התקינה במבנים.
חדירת מי גשמים מחייבת עצירת כל הפעילות במבנה עד לפינויים. רטיבות ועובש אינם נאים לעין, ואף עלולים לגרום לבעיות בריאות שונות. כל אלו תקלות שגורמות לנזקים כספיים. מומחים לאיטום מספקים שירותים בעת הקמת המבנים. תכנון נכון וביצוע מדויק יוצרים מערכת איטום מעולה שמונעת תקלות. המתכננים והמבצעים מתחשבים בפרמטרים שונים, מעיינים בתכניות המבנים, מוצאים את נקודות החולשה ומאמצים פתרונות איטום מועדפים לנקודות אלו. עבודת איטום נעשית על ידי צוות עובדים והיא תמיד תהיה בפיקוחו של מנהל מקצועי.